- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

ارائه کیت ها و آزمون های ژنتیک جانوری توسط مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران

بانک سلولهای انسانی و جانوری مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران اقدام به ارائه کیت‌ها و مجموعه خدمات جانوری جدید برای محققان رشته‌های دامپزشکی، علوم دامی، شیلات، زیست‌شناسی جانوری و رشته های وابسته کرده است.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر پروانه فرازنه، مدیر بانک سلولهای انسانی و جانوری مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در خصوص این بسته خدماتی جدید گفت: در سال‌های اخیر، فعالیت‌ها، پژوهش‌ها و خدمات ژنتیکی در حوزه جانوری توسعه‌ یافته است. افزایش جمعیت و گسترش شهرنشینی، توسعه فناوری‌های جدید و استفاده از آنها به‌منظور بهبود عملکرد دام‌ها، تولید دام‌ها و نژادهای برتر و همچنین افزایش آگاهی عمومی نسبت به درمان بیماری‌های ناشی از نقایص ژنتیکی منجر به رشد تقاضا برای محصولات جانوری و توسعه این صنعت شده است.

وی افزود: این بانک  دارای مجموعه اي ارزشمند از نمونه هاي سلولهای انسانی و جانوری ایران و تعدادي رده سلولي از مراکز معتبر خارج از کشور است که تلاش می کند تا با ارائه خدمات و رده های سلولی، نیازهای محققان، اساتید و مراکز تحقیقاتی،دانشگاهي و توليدي سراسر کشور را برآورده کند. بديهي است اين امر بدون كمك، ياري و راهنمايي امكانپذير نخواهد بود. در راستای تکمیل خدمات قابل ارائه این بانک مجموعه‌ای از کیت‌ها، خدمات و آزمون‌های پیشرفته ژنتیکی را در حوزه دام‌های اهلی، حیوانات خانگی، پرندگان و آبزیان ارائه می شود.

این مرکز در راستای حفاظت از ذخایر ژنتیکی جانوری کشور و با درک نیاز محققان، دانشجویان، دامداران و علاقه‌مندان این حوزه،کلکسیون‌هایی ازرده های سلولی و DNA ژنومی گونه‌های مختلف دامی و خدمات متنوع ژنتیکی جانوری را تهیه و ارائه  می‌کند. همچنین این مرکز در اجرای طرح های تحقیقاتی و دانشجویی که در راستای اهداف مرکز باشند، مشارکت می کند.

انتهای پیام