- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم خبر داد: بازنگری آیین‌نامه ثبت همایش‌های علمی کشور

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم از بازنگری آیین‌نامه ثبت همایش‌ها و ابلاغ آن در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر مسعود برومند که در نشست شورای راهبری پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) سخن می گفت با اعلام این مطلب بر اهمیت توجه به شاخص‌های علمی در برگزاری همایش‌ها در کشور و ضرورت بازنگری در آیین‌نامه ثبت همایش‌ها تاکید کرد.
وزارت علوم، تحقيقات و فناوری در سال ۹۵ مصوبه ای ابلاغ کرد که براساس آن دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقيقاتی موظف‌اند برگزاری همايش‌های ملی و بين المللی را تحت عناوين سمينار، کنفرانس، کنگره و … در ISC به ثبت برسانند.
دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم در سخنانی خواستار این شد که در راستای توجه بیشتر به نمایه‌سازی مجلات کیفی‌تر در ISC، یک هسته مرکزی از نشریات موجود در ISC ایجاد و نشریات با اعتبار بالاتر گردآوری شود.
وی ضمن تبیین اهمیت جایگاه بین‌المللی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و بخصوص در کشورهای اسلامی، گسترش فعالیت‌های مرتبط را در حوزه‌های مختلف بین‌الدولی کشورهای اسلامی خواستار شد.
دکتر محمدجواد دهقانی، رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ( ISC)، نیز گزارشی از عملکرد و دستاوردهای چهار سال اخیر این پایگاه در بخش‌های مختلف از جمله برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های پژوهشی ارتقای جایگاه علمی دانشگاه‌های مختلف در داخل کشور و نیز دانشگاه‌های معتبر در سایر کشورهای اسلامی ارائه کرد.
در این نشست همچنین برنامه‌های پیشنهادی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در سال آینده ارائه و مقرر شد کمیته اجرایی متشکل از نمایندگان کشورهای اسلامی تشکیل و با فعال کردن این کمیته فعالیت‌های آتی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با همفکری و مشورت سایر کشورها در قالب این کمیته اجرایی صورت گیرد.
در ادامه اعضای شورا راهبری پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، با تاکید بر توسعه و استمرار فعالیت‌های بین‌المللی پایگاه، درخصوص لزوم توجه به شاخص‌های علمی در روند ثبت همایش‌ها در پایگاه و برنامه‌ریزی درخصوص توجه به سایر شاخص‌های توسعه علمی ازجمله نوآوری و تجاری‌سازی مطالبی ارائه کردند.
انتهای پیام