- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

برگزیدگان نهمین جشنواره بین المللی فارابی با حضور رییس جمهوری تجلیل شدند

آیین اختتامیه نهمین جشنواره بین‌المللی فارابی ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی صبح امروز، یکشنبه ۲۴ دی ماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در سالن اجلاس سران گشایش یافت و برگزیدگان این دوره از جشنواره تجلیل شدند.
به گزارش دیده بان علم ایران رییس جمهوری در آیین اختتامیه نهمین جشنواره فارابی، لوح سپاس در بخش ویژه و سردیس فارابی و مدال ابن سینای یونسکو را به امیر هوشنگ ابتهاج، حسین معصومی همدانی و زنده یادها عباس زریاب خویی و حمید عنایت اهدا کرد.
همچنین در بخش خارجی جشنواره امسال نیز لوح سپاس رییس جمهوری، مدال ابن سینای یونسکو و سردیس فارابی در موضوع ایران شناسی و اسلام شناسی به محمد ایوب از لبنان، محمد آصف قندهاری از افغانستان و در حوزه اسلام شناسی محمدعلی قره داغی از عراق، هاینتس گائوبه از آلمان، برنارد اوکین از ایرلند و منیر درکیچ از کشور بوسنی اعطا شد.
در بخش مترجم برتر اردوی لاتین عبدالله حسین نیک گهر و در بخش نظریه پرداز برتر سید محمد نقی زاده مورد تجلیل قرار گرفتند.
همچنین دربخش برگزیدگان گروه علمی در بخش تاریخ، جغرافیا و باستان شناسی محمدباقر وثوقی و منصور صفت گل رتبه اول را کسب کردند و در بخش جوانان نیز فهیمه شیخ شجاعی حائز رتبه نخست شد.
در آیین اختتامیه نهمین جشنواره بین‌المللی فارابی، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، سید ضیا هاشمی مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و جمعی از نخبگان و چهره‌های علمی و فرهنگی کشور نیز حضور دارند.
جشنواره بین المللی فارابی ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی با هدف شناسایی و ارتقای پژوهش‌های این حوزه توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری دو سازمان بین المللی یونسکو و آیسسکو و برخی مراکز مهم علمی و پژوهشی داخلی در دو سطح «بزرگسال» و «جوان» (زیر ۳۵ سال) به صورت سالانه برگزار می‌شود.
انتهای پیام