- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

بررسی چالش های مادران اتیسم در همایش «تکرار»

انجمن اتیسم ایران با برگزاری همایشی تحت عنوان «تکرار» در ۲۵ دی ماه جاری به بحث و بررسی نیازها و مطالبات مادران کودکان مبتلا به اتیسم می پردازد.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، در همایش « تکرار» دغدغه ها و مسائل مادران اتیسم از سراسر کشور در حضور صاحبنظران و کارشناسان این حوزه، جامعه رسانه، هنرمندان دغدغه مند و افراد موثر جامعه بازگو و بررسی خواهد شد.

تببين تلاشهاي منحصر به فرد مادران اتيسم و چالشهاي پيش رو، شناسايي و طرح موضوع نيازهاي ويژه مادران و شناسايي مادران ويژه و توانمند اتيسم از جمله اهداف این همایش است.

سعیده صالح غفاری، مدیرعامل انجمن اتیسم ایران در خصوص رویکرد این همایش گفت: با توجه به نظر سنجی های انجام شده از خانوده ها و مادران اتیسم با توجه به نبود قوانین، آیین نامه ها و بخش نامه های شفاف در زمینه طیف اختلالات اتیسم و قوانین مرتبط با مادران همچون حقوق شهروندی، آسیب های پیش روی مادران و انتظارات آنها از جامعه عمومی تصمیم به برگزاری این همایش گرفتیم.

وی در خصوص علت نامگذاری این همایش با عنوان «تکرار» گفت: یکی از بزرگ تریم شاخصه های افراد اتیسم داشتن حرکات تکراری به صورت مداوم است و یکی دیگر از شاخصه های آنان جهت اصلاح رفتار و آموزش پذیری، تکرار مکرر آموزش های مختلف جهت ایجاد مهارت هایی بسیار ساده و روتین همچون غذا خوردن، اجابت مزاج، لباس پوشیدن و… می باشد.

غفاری خاطرنشان کرد: تنها یک مادر اتیسم می تواند سختی حرکات تکراری کودک اتیسم را به دوش بکشد و تنها مادر اتیسم می تواند با تکرار، خردترین مهارت ها را تک به تک به کودکش آموزش دهد.

گفتنی است، این همایش قرار است صبح دوشنبه ۲۵ دی ماه جاری با حضور بالغ بر ۷۰۰ نفر از مادران دارای فرزند اتیسم از سراسر کشور در سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شود.

از میهمانان ویژه مراسم دکتر شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی است.

انتهای پیام