جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

تهران، میزبان سومین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین

نسخه قابل پرینت
کد خبر:34135
شنبه، ۲۳ دی، ۱۳۹۶ | 12:36

تهران، میزبان سومین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین

سی و ششمین همایش ملی و سومین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین، ششم تا هشتم  اسفند ماه امسال در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، سیدهادی میرمحمد میگونی، دبیر اجرایی این نشست با بیان این‌که  سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور به عنوان متولی اصلی فعالیت‌های زمین‌شناسی، همه ساله میزبان متخصصان علوم زمین درگردهمایی سالانه است، گفت:  برگزاری گردهمایی علوم زمین در سازمان می­ تواند باعث ارتباط بهتر و مؤثر دانشگاه و صنعت شود.

وی خاطرنشان کرد: زمینه‌های کاربردی رشته‌های علوم زمین  بسیار متعدد است که از بین آن­ها میتوانیم اکتشاف مواد هیدروکربوری و معدنی، منابع آب، مخاطرات طبیعی، زمین شناسی زیست محیطی و مهندسی ژئوتکنیک را نام برد.

میگونی از اعلام آمادگی و ثبت‌نام بیش از یکصد علاقه‌مند خارجی از کشورهای اروپایی و آسیای میانه به منظور حضور در سی و ششمین همایش ملی و سومین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین خبر داد و گفت: سعی شده نمایشگاهی با فضای مناسب درکنار این گردهمایی بزرگ در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور برگزار شود و غرفه‌ها با متراژها و امکانات مختلف به علاقه‌مندان بخش خصوصی، دولتی، سرمایه‌گذاران، پیمانکاران و بخش‌های علمی ارائه شود  تا بتوانند از این فرصت برای نمایش آخرین دستاوردهای علمی و تحقیقاتی در  بخش علوم زمین بهره ببرند که تاکنون شرکت‌های بزرگ معدنی از ایران، ترکیه و روسیه اعلام آمادگی کرده‌اند.

زمین شناسی بنیادی، اکتشاف مواد معدنی، مخاطرات زمین شناسی،آب، اکوسیستم و تغییر اقلیم،فرآوری مواد معدنی و آنالیزدستگاهی و همچنین علوم زمین برای جامعه به عنوان محورهای اصلی برگزاری سی و ششمین همایش ملی و سومین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین یاد شده است.

 با توجه به تنوع پدیده‌های زمین‌شناسی در ایران،  بازدید صحرایی با موضوع‌های متفاوت در نظر گرفته شده که بازدید صحرایی از مجموعه دگرگونی گلپایگان Core Complex با حضور پروفسور Brian Wernicke، دکتر محمدرضا قاسمی و دکتر جمشید حسن‌زاده برگزار خواهد شد و انتخاب کتاب برتر و برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور انجمن‌های مرتبط در زمان همایش نیز از بخش‌های دیگر این نشست خواهد بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

تهیه نقشه زمین‌شناسی یک‌ پنجاه‌هزارم شهر تهران با مدلسازی سه‏‌بُعدی

دمای قله دماوند امسال به چند رسید؟/ نقشه آتشفشان دماوند، در دستان شهریور امسال

کشف معدن طلای زایلیک در آذربایجان شرقی و تولید شمش طلا در مقیاس صنعتی

امیدهای تازه در کاهش مرگهای آبی با آغاز مطالعات جریان های شکافنده/ تنگه هرمز میزبان کاوشگر خلیج فارس برای مطالعه زمین شناسی دریایی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها