جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

جزئیات اعطای گرنت «آغاز» به فارغ التحصیلان دکتری از ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا

نسخه قابل پرینت
کد خبر:34121
چهارشنبه، ۲۰ دی، ۱۳۹۶ | 12:54

جزئیات اعطای گرنت «آغاز» به فارغ التحصیلان دکتری از ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران نحوه حمایت این مرکز از دانشجویان مقاطع مختلف را تشریح کرد.

به گزارش دیده بان علم ایران نصرت الله ضرغام، رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران  اظهار کرد: کمک به توسعه علم و فناوری مسأله ای است که در کشور توجهات زیادی به آن می شود صندوق نیز این موضوع را رسالت خود می داند و در این مسیر گام بر می دارد. البته صندوق این حمایت ها را محدود به زمان حال نمی داند بلکه این حمایت ها باید استمرار داشته باشد که خود این نیز به فعالیت کارشناسی و برنامه ریزی نیاز دارد.

ضرغام با اشاره به این که حمایت های صندوق علاوه بر محققان سراسر کشور شامل پژوهشگران مقیم خارج نیز می شود ادامه داد: صندوق متناسب با هر قشر برنامه ویژه ای تدوین کرده است البته در این میان ظرفیت هایی نیز در کشور وجود دارد که نیاز به پختگی بیشتر در آنها وجود دارد و نیاز است زمینه لازم برای افزایش توانمندی در آنها برای توسعه علم و فناوری در کشور ایجاد شود.


وی همچنین اظهار کرد: کودکان، دانش آموزان، دانشجویان، اساتید و پژوهشگران و فناوران افرادی هستند که به طور مستقیم از حمایت های صندوق برخوردار می شوند علاوه بر این والدین بچه ها، مربیان مهدهای کودک و معلمان نیز به طور غیر مستقیم از حمایت های صندوق برخوردار می شوند. این حمایت ها نقش مهمی در ایجاد جامعه ای فرهیخته دارد؛ زیرا در چنین جامعه ای نگاه به علم، فناوری و نقش آن در توسعه کشور متفاوت می شود در نهایت نیز توسعه علم و فناوری تبدیل به خواسته تمام مردم جامعه شده و مراکز علمی جایگاه مردمی پیدا می کنند.


ضرغام با اشاره به شکل گیری اکوسیستم آموزش، تحقیقات، فناوری و نوآوری در کشور گفت: در حال حاضر حرکت کشور به سمتی است که درک درستی از اکوسیستم علم، پژوهش، فناوری و نوآوری در دانشگاهیان، سیاستگذاران، مدیران و برنامه ریزان کشوری ایجاد شود که کاملا درست است اما همزمان باید تلاش برای درک و شناخت از اهمیت این موضوع نیز به جامعه منتقل شود.


رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در بخش بعدی سخنان خود به حمایت این مرکز از دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و اعضای هیات علمی اشاره و اظهار کرد: صندوق برای دانشجویان در هر مقطع برنامه حمایتی متفاوتی دارد و از انجمن های علمی نیز حمایت می کند. در حمایت از انجمن های علمی در نظر داریم با زبانی ساده روش تحقیق را به آنها آموزش دهیم و ایده پردازی، خلاقیت، کارآفرینی، مطالعات جمعی را در انها تقویت کنیم. دانشجویان کارشناسی ارشد نیز می توانند در پروژه های مصوب اساتید همکاری داشته باشند.


ضرغام در ادامه گفت: دانشجویان دکتری نیز علاوه بر همکاری در پروژه های مصوب توسط اساتید می توانند از حمایت های صندوق در رابطه با رساله های دکتری استفاده کنند. همچنین افرادی که موفق به اخذ درجه دکتری از ۱۰۰ دانشگاه معتبر دنیا شدند می توانند در صورتی که پروژه آنها جزء اولویت تحقیقاتی کشور باشد از گرنت «آغاز» بهره مند شوند. این فعالیت صندوق در حقیقت در ادامه فعالیت ارزشمند معاونت در جذب فارغ التحصیلان دکتری از ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا است.


عضور هیات علمی دانشگاه تهران همچنین اظهار کرد: اساتید دانشگاه ها با درجه های مختلف نیز از حمایت های صندوق برای انجام فعالیت های خود بهره مند می شوند که این حمایت ها در قالب حمایت برای انجام پروژه های تحقیقاتی، گرنت پژوهشی، سرپرستی رساله های دکتری یا پسا دکتری است. همچنین دانشمندان کشور نیز از طریق اعطای کرسی و گرنت پژوهشی مورد حمایت قرار می گیرند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران : ارتباط با شبکه علمی جهانی هموار می‌شود

سند جامع روابط علمی بین‌المللی ایران توسط رییس جمهور ابلاغ شد

حمایت از ۱۵ طرح تحقیقاتی پژوهشگران علوم پزشکی شهرکرد

پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران از سه ایده پرداز برگزیده «جشنواره دانشمندان برتر»

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها