- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

ثبت ۳۵۰۰ فراخوان‌ پژوهشی در «ساعت»

بیش از سه هزار و ۵۰۰ فراخوان پژوهشی در موضوعات مختلف در سامانه عرضه و تقاضای پژوهش (ساعت) توسط سازمان‌های کشور به ثبت رسیده است.

به گزارش دیده بان علم ایران بر اساس اعلام پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) از ابتدای راه‌اندازی سامانه عرضه و تقاضای پژوهش (ساعت) در بهار سال جاری، ۱۴۶ سازمان و بیش از ۲ هزار و ۳۴۰ پژوهشگر در این سامانه نام‌نویسی کرده‌اند  و بیش از سه هزار و ۵۰۰ فراخوان پژوهشی در موضوعات مختلف توسط سازمان‌های کشور در این سامانه به ثبت رسیده است.

سامانه ساعت، علاوه بر پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی، طرح‌های پژوهشی کشور را نیز در بر می‌گیرد و سعی دارد در گام نخست، پیوند میان طرح‌های پژوهشی را با نیازهای پژوهشی سازمان‌ها دنبال کند. این پیوند با یک پایگاه روزآمد و جامع از تقاضای پژوهش (نیازها و حمایت‌ها) و عرضه پژوهش (توانمندی‌ها و نیاز به حمایت) پشتیبانی می‌شود. سازمان‌ها می‌توانند در این سامانه، درخواست‌ها و حمایت‌های خود را به آگاهی پژوهشگران برسانند که محور و موضوع پژوهش، تأمین منابع مالی، خدمات مشاوره، تامین تجهیزات و سخت‌افزار، تامین اطلاعات و مانند آنها را در بر دارد. از سوی دیگر، پژوهشگران می‌توانند توانمندی‌ها و گرایش‌های پژوهشی خود را به همراه حمایت‌هایی که برای پی‌گیری آنها نیاز دارند، به آگاهی سازمان‌ها برسانند.

انتهای پیام