پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

توسعه انستيتو ارتقاء نفت سنگين با همکاری دانشگاه تهران و پژوهشگاه صنعت نفت

نسخه قابل پرینت
کد خبر:33783
شنبه، ۱۶ دی، ۱۳۹۶ | 17:20

توسعه انستيتو ارتقاء نفت سنگين با همکاری دانشگاه تهران و پژوهشگاه صنعت نفت

پژوهشگاه صنعت نفت و دانشگاه تهران ، به منظور توسعه‌ همكاري‌هاي دوجانبه در زمينه انستيتو ارتقاء نفت سنگين جلسه‌اي مشترك برگزار کردند.

به گزارش دیده بان علم ایران رييس پژوهشكده توسعه فرآيند و فناوري تجهيزات پژوهشگاه صنعت نفت، درحاشيه اين نشست تخصصي به انستيتو‌هاي تحقيقاتي واگذار‌شده از سوي وزارت نفت به دانشگاه‌ها و مراكز پژوهشي نفت اشاره كرد و گفت: یکی از این مراکز، انستیتو ارتقاء نفت سنگین دانشگاه تهران است و از آن جا که پژوهشگاه صنعت نفت در سال‌هاي اخير تجربيات گسترده‌اي در زمينه فرايند هاي ارتقاء نفت سنگين و ته‌مانده‌ها کسب کرده ، این جلسه‌ برگزار شده است.

دكتر حميد گنجي، با بيان اين‌كه کارفرمای این طرح، شركت پالايش و پخش است، تصريح كرد: مديران انستيتو نفت دانشگاه تهران و نمايندگان کارفرما به منظور همكاري‌هاي بيشتر با متخصصان پژوهشگاه، پس از بازديد از پايلوت‌ها و آشنايي با توانمندي‌هاي اين مجموعه، در زمينه همكاري انستيتو نفت سنگين، با اين سازمان به تبادل نظر پرداختند.

دكتراحمد توسلي، دانشيار دانشگاه تهران، آغاز به کار این انستيتو را فروردين ماه سال جاری اعلام کرد و افزود : انستيتو کار خود را با چهار طرح محوري آغاز کرده و فاز اول اين طرح، شامل تهيه نقشه راه توسعه تكنولوژي و انتخاب دانشگاه ها و مراكز همكار به پايان رسيده است.

وی در پایان تصريح كرد: با توجه به پيش‌زمينه‌هاي توسعه فناورانه و زير‌ساخت‌هاي موجود در پژوهشگاه صنعت نفت، علاوه بر توسعه تكنولوژي، تصميم داريم از اين مجموعه به عنوان مهم‌ترين همكار تحقيقاتي در تربيت متخصصين اين حوزه بهره برداری کنیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

«نشان عالی دانش» بر سینه ۱۲ چهره برجسته علمی کشور نشست

جلد دوم فلور مصور پارک ملی گلستان منتشر شد

محققان دانشگاه تهران نشان دادند: سرنوشت قطره‌های استنشاقی در مجاری تنفسی انسان

در دانشگاه تهران ساخته شد: دستگاه کیفیت‌سنجی و تشخیص سریع تقلب در روغن زیتون

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها