جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

پروژه مشترک محققان علوم شناختی ایران و اتریش برای درمان صرع

نسخه قابل پرینت
کد خبر:33773
شنبه، ۱۶ دی، ۱۳۹۶ | 12:42

پروژه مشترک محققان علوم شناختی ایران و اتریش برای درمان صرع

رییس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از اجرای یک پروژه مشترک در ارتباط با بیماری صرع با همکاری دانشگاه تهران خبر داد.

به گزارش دیده بان علم ایران، محمدرضا آی اظهار کرد: در این پروژه با بهره گیری از آخرین روش های آنالیز تصاویر مغزی در بیماران مبتلا، راهکارهای مناسب برای تسهیل در درمان بیماری ارائه می شود.

رییس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز خاطرنشان کرد: این آزمایشگاه ملی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی به منظور بهره گیری از دانش و شیوه های پیشرفته بین المللی یادداشت تفاهمی با دانشگاه وین در مسیر توسعه و گسترش دامنه فعالیت ها و یافته های علمی در ارتباط با نقشه برداری مغز و حوزه های علوم شناختی مغز امضا کرده است.


وی ادامه داد: براساس تفاهم نامه همکاری میان آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و دانشگاه وین، امکان استفاده از تجهیزات و امکانات آن مرکز علمی و آموزشی و نیز تبادل تجارب و انتقال یافته ها میان محققان و اساتید ایران و اتریش فراهم شده است.


رییس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز، برقراری ارتباط  علمی و تحقیقاتی با اساتید و محققان مشهور ایرانی مقیم خارج از کشور را یکی دیگر از اقدامات و فعالیت های این مرکز در راستای بهره مندی از آخرین دستاوردهای علمی در سطوح بین المللی در  نقشه برداری مغز و حوزه علم شناختی مغز دانست و اظهار کرد: آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز به همین منظور تلاش می کند تا با دعوت از اساتید معروف ایرانی مقیم خارج از کشور، یافته های علمی آنان درحوزه های علوم شناختی مغز و نقشه برداری مغز با برگزاری نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی ، در اختیار محققان ایرانی قرار گیرد.


آی  با اشاره به اینکه گسترش همکاری و برقراری ارتباط با مراکز تحقیقاتی داخل کشور از دیگر اقدامات آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز است، عنوان کرد: به دنبال توسعه فعالیت های آموزشی و ترویجی، حدود ۱۲۰ پروژه در نتیجه برگزاری کارگاه های آموزشی در حیطه علوم شناختی مغز و نقشه برداری مغز در سطح کشور به اجرا در آمده و علاوه برآن در  ۱۸ استان کشور کارگاه های آموزشی جهت علاقه مندان، محققان و دست اندرکاران علوم مغز نیز برگزار شده است.


به گفته وی تا پایان امسال نیز کارگاه های آموزشی برای استان های کرمان، خوزستان، ایلام و کردستان برای محققان برگزار می شود.


عضو هیات علمی دانشگاه تهران درباره این کارگاه های گفت: دراین کارگاههای آموزشی چهل نفر از هر یک از استان ها به مدت دو روز در آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز تحت آموزش های لازم قرار می گیرند تا با استفاده از امکانات و تجهیزات آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز، پروژه های تحقیقاتی به اجرا در آید.


آی همکاری و ارتباط با  گروه های پزشکی و نشست های مشترک با انجمن رادیولوژی و نورولوژی را یکی دیگر از گام های آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز برای بهبود راههای مقابله و درمان با بیماری های مغزی یاد کرد و گفت: اولین سمپوزیوم نقشه برداری مغز مهرماه امسال با شرکت ۴۰۰ نفر در داخل کشور برگزار و بیست کارگاه آموزشی و تخصصی نیز برای ارتقای دانش مرتبط با علوم مغز برای محققان و دانش پژوهان رشته های مغز در کشور برپا شد.


رییس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز، تقویت و توسعه دانش علمی مغز را یک امر ضروری در فضای علمی کشور دانست و بیان کرد: این مرکز در راستای فعالیت های ملی، همچنین ۱۰ تفاهم نامه همکاری مشترک با مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کشور به امضا رسانده و با همکاری استادان دانشگاهی پروژه های علمی گسترده ای در زمینه های نقشه برداری مغز و علوم شناختی مغز در دست اجرا است.


انتهای پیام

مطالب مرتبط

کودکان هم از عوارض عصبی کووید ۱۹ در امان نیستند

کشف جالب فیزیک پیشه ایرانی دانشگاه وین: بیوملکولی طبیعی که شبیه یک موج کوانتومی رفتار می‌کند!

فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی علوم شناختی

دومین جشنواره پژوهش و فناوری نقشه‌برداری مغز برگزار می شود

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها