پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

خط تولید دستگاه تنفس مصنوعی در کشور به بهره‌برداری رسید

نسخه قابل پرینت
کد خبر:33556
یکشنبه، ۱۰ دی، ۱۳۹۶ | 13:33

خط تولید دستگاه تنفس مصنوعی در کشور به بهره‌برداری رسید

خط تولید دستگاه تنفس مصنوعی مخصوص اتاق ICU که برای نخستین بار توسط یکی از شرکت‌های دانش‎‌بنیان فعال در حوزه پزشکی ایجاد شده است با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری رونمایی شد و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش دیده بان علم ایران برای راه‌اندازی خط تولید ونتیلاتور و آغاز فرآیند ساخت این دستگاه در کشور، بالغ بر ۸۸۰۰۰ ساعت نفر-ساعت کار تخصصی و کارشناسی توسط متخصصان و فناوران داخلی انجام شد و همچنین بیش از ۳ سال صرف فرآیند تحقیق و توسعه شده است.


دستگاه تنفّس مصنوعی یا وِنتیلاتور (Medical ventilator) دستگاهی است که کار تنفس را برای بیمارانی که به‌ طور موقت یا دائم دچار مشکلات تنفسی هستند انجام می‌دهد. به عبارت دیگر در ریه می‌دمد و درنگ می‌کند و بازدم خودبخود انجام می‌شود.


نرسیدن اکسیژن به بافت قلب مهم‌ترین منشأ مرگ و میر در اثر عارضه قلبی به شمار می‌رود که تولید این دستگاه  و ارائه به بیماران، می‌تواند  تا حدود زیادی آسیب‌های قلبی را کاهش دهد.


محصولات این شرکت تاکنون به بیش از ۴۵ کشور از جمله آلمان، ایتالیا، کانادا، روسیه و … به طور مستقیم صادر و علاوه بر کسب تأییدیه‌های داخلی، استانداردهای بین‌المللی از جمله CE اروپا را دریافت کرده است.


این شرکت‌دانش‌بنیان علاوه بر کسب سهم قابل توجهی از بازارهای داخلی و بین‌المللی در حوزه مانتیورهای نشان‌دهنده علائم حیاتی، دستگاه ونتیلاتور پرتابل، الکتروکاردیوگراف، ماژول عمق‌سنج بیهوشی و ساکشن برای مراقبت از بیماران در شرایط و مکان‌های گوناگون تولید و به  بازارهای داخلی و بین‌المللی روانه کرده است.


در این مراسم، عبدالرضا یعقوب زاده رئیس هیئت مدیره این شرکت ، محمود شیخ زین‌الدین، علی مرتضی بیرنگ و روح الله استیری، مدیران و معاونان معاونت علمی و فناوری ستاری را همراهی کردند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

بازتاب ساخت دستگاه ونتیلاتور توسط محققان دانشگاه تهران در نشریات IEEE

موفقیت استاد ایرانی دانشگاه تورنتو در ساخت دستگاه کمک تنفسی برای بیماران کرونا

حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از اخذ استاندارد مدیریت تجهیزات پزشکی

رونمایی از محصول ایرانی برای انجام اعمال جراحی مفاصل

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها