سه شنبه، ۲۸ فروردین، ۱۴۰۳ | Tuesday, 16 April , 2024

تولید و بومی سازی پلتفرم آنالیز و مدیریت اینترنت اشیا از سوی پژوهشگران کشور

نسخه قابل پرینت
کد خبر:33518
یکشنبه، ۱۰ دی، ۱۳۹۶ | 13:43

تولید و بومی سازی پلتفرم آنالیز و مدیریت اینترنت اشیا از سوی پژوهشگران کشور

یک شرکت فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، موفق به تولید و بومی‌سازی پلتفرم آنالیز و مدیریت، جهت اجرای پروژه‌های اینترنت اشیا در کشور شد.
به گزارش دیده بان علم ایران یکی از جدیدترین مفاهیم در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات، موضوع اینترنت اشیا است که با کاربردهای وسیع خود نقش بسیار مهمی در دنیای کارآفرینان بازی می‌کند.
در این راستا یک شرکت دانش‌بنیان اقدام به بومی‌سازی پلتفرم کرده که قابلیت اتصال به انواع سنسورها و مودم‌های موجود در بستر اینترنت اشیاء را دارد و می‌تواند در مقیاس بسیار وسیع، عملیات گردآوری و آنالیز داده‌ها، در طیف گسترده‌ای از سنسورها را به‌صورت لحظه‌ای انجام دهد.

این نرم‌افزار در کاربردهای مختلفی مانند مدیریت انرژی و منابع شهری، مدیریت حوادث مربوط به اورژانس و آتش‌نشانی، مدیریت فضاهای سبز شهری، ساختمان‌ها و مجتمع‌های هوشمند و بیمارستان‌های هوشمند و سایر حوزه‌های مشابه کاربرد خواهد داشت. تولید کنندگان تجهیزات مرتبط با اینترنت اشیا، می‌توانند با استفاده از این پلتفرم از یک استاندارد واحد برای مخابره و جمع‌آوری اطلاعات استفاده کنند.

از کاربردهای گسترده اینترنت اشیاء می‌توان به موضوعاتی مانند شهر هوشمند، سیستم هوشمند مدیریت حمل و نقل، خانه‌های هوشمند، مدیریت انرژی، مدیریت بحران، سلامت الکترونیک و از این قبیل اشاره کرد.

این شرکت دانش‌بنیان از سال ۱۳۹۶ در مرکز رشد تخصصی ICT شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر شده است و با همکاری مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب وکارهای نوپای فاوا وظیفه حمایت بیش از ۸۰ شرکت حوزه را به عهده دارد.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با ایجاد و بهره‌برداری از مراکز رشد و پارک‌‌های علم و فناوری وابسته به خود توانسته است با نقش‌آفرینی در اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رشد و توسعه بیش از ۴۸۰ واحد فناور، قدم‌های موثری را در راه توسعه اقتصادی کشور بردارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

دومین دوره نمایشگاه فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات کیش برگزار می شود

پره‌های فن هوایی کامپوزیتی طراحی و ساخته شد

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: سرعت “تهران هوشمند” باید افزایش یابد

تولید پلیمر سوپر جاذب‌ کشاورزی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها