جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

جشن کریسمس زیر کاج مصنوعی در مدار زمین!

نسخه قابل پرینت
کد خبر:33381
چهارشنبه، ۶ دی، ۱۳۹۶ | 11:31

جشن کریسمس زیر کاج مصنوعی در مدار زمین!

فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی، کریسمس را در ۴۰۰ کیلومتری زمین جشن گرفتند.

به گزارش دیده بان علم ایران، روال کاری روزانه ساکنان ایستگاه فضایی معمولا شامل انجام آزمایش ها و تحقیقات علمی است با این حال در روز ۲۵ دسامبر، آنها روز خود را با جشن گرفتن کریسمس سپری کردند.

آنها زیر یک درخت مصنوعی هدایای خود را باز کردند و به تماشای فیلم جنگ ستارگان نشستند.

ایستگاه فضایی بین‌المللی در حال حاضر دارای سه خدمه آمریکایی به نام‌های “جو آکابا”(Joe Acaba)، “مارک ونده‌هی”(Mark Vande Hey) و “اسکات تینگل”(Scott Tingle) است.

اسکات تینگل ، ۱۹ دسامبر به همراه دو فضانورد روس و ژاپنی با فضاپیمای سایوز برای گذراندن یک ماموریت شش ماهه وارد ایستگاه فضایی شده است.

“دن هوت” سخنگوی ناسا، اعلام کرده بود فضانوردان آمریکایی می‌توانند در شب کریسمس جشن بگیرند و پس از باز کردن هدایای خود، احتمالا یک شام ویژه را با هم صرف کنند.

هر ساله مقدمات برای چنین جشن‌هایی انجام می‌شود. در کریسمس سال ۲۰۱۶، خدمه ایستگاه، بوقلمون با نان ذرت و همچنین خوراکی‌های سنتی از قبیل کلوچه زنجفیلی و شکلات داغ داشتند. منوی امسال اعلام نشده است.

با این حال، شام کریسمس نکته قابل توجه جشن‌های امسال نبود. آنچه توجه رسانه را جلب کرد، دیدن فیلم است که ونده‌هی از طریق توییتر به اشتراک گذاشت. عکس ارسالی وی سه فضانورد جدید الورود و دو خدمه دیگر ایستگاه را نشان می‌دهد که در حالی که به صندلی‌هایشان بسته شده‌اند و نوشیدنی در بسته مخصوص در دستشان است، در حال تماشای آخرین قسمت از سری فیلم‌های جنگ ستارگان هستند.

گفتنی است چندین فیلم در ایستگاه فضایی بین‌المللی در دسترس فضانوردان و خدمه است که در چنین شرایطی می‌توانند به تماشای آنها بنشینند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

محقق ایرانی ناسا، فضانورد ماموریت شبیه‌سازی سفر به مریخ

«فضا و کارآفرینی»، شعار هفته جهانی فضا در سال ۲۰۲۳

بازتاب درگذشت فیروز نادری در روزنامه های بزرگ آمریکا

فیروز نادری، دانشمند ایرانی و از مدیران پیشین ناسا، درگذشت

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها