پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

استاد پیشکسوت علوم ریاضی دانشگاه فردوسی درگذشت

نسخه قابل پرینت
کد خبر:32876
سه شنبه، ۲۸ آذر، ۱۳۹۶ | 12:22

استاد پیشکسوت علوم ریاضی دانشگاه فردوسی درگذشت

دکتر پورعبداله نژاد، استاد پیشکسوت دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد پس از تحمل سالها رنج بیماری دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، پیکر زنده یاد دکتر محمدعلی پورعبدالله نژاد صبح امروز سه شنبه ۲۸ آذر ماه از مقابل دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد تشییع و در آرامگاه خواجه ربیع، باغ دوم به خاک سپرده شد.

مراسم ترحیم این استاد فقید روز چهارشنبه ۲۹ آذر ماه ساعت ۸:۳۰ لغایت ۱۰٫۳۰ و ساعت ۱۴ لغایت ۱۶ در محل مسجد توفیق واقع در مشهد خیابان احمد اباد، خیابان طالقانی نبش طالقانی ۹ برگزار می شود.

دکتر محمدعلی پورعبدالله نژاد در سال ۱۳۲۴ در شهرستان کرمان چشم به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در زادگاهشان به اتمام رساند و مدرک لیسانس ریاضی را در سال ۱۳۴۵ از دانشگاه تهران دریافت کرد و پس از گذراندن خدمت سربازی در سال ۱۳۴۷ وارد موسسه ریاضیات مرحوم دکتر مصاحب شد و در آنجا دوره مدرسی را به پایان رساند. وی پس از چند سال تدریس در دانشگاه فردوسی مشهد در سال ۱۳۵۲ به عنوان مربی برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری بورس وزارت علوم شده و عازم کشور انگلیس شد. وی در طول یک سال، فوق لیسانس ریاضی را در رشته آنالیز تابعی از دانشگاه نیوکاسل دریافت کرد و در سال ۱۳۵۳ برای تحصیل در مقطع دکتری به دانشگاه لیورپول انگلیس وارد شده و تحت راهنمایی دکتر ویلیام موران از رساله خود با موضوع اعمال نیم گروهی و مفهوم توابع تقریبا دوره ای ضعیف دفاع و با کسب مدرک دکتری در سال ۱۳۵۶ به ایران بازگشت و در دانشگاه فردوسی مشغول به تدریس شد.

دکتر پورعبدالله نژاد در سال ۱۳۷۲ به درجه دانشیاری و در سال ۱۳۷۷ به درجه استادی نائل شد.

استاد متاسفانه در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۰ دچار سکته مغزی شدند و از آن زمان به بعد را در بیمارستان و یا منزل خود به سر بردند و یک سال بعد از این بیماری بازنشسته شدند.

دیده بان علم ایران نیز درگذشت این استاد فقید را جامعه علمی و دانشگاهی کشور تسلیت می گوید.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

توفیق موسیوند از پیشگامان حوزه قلب مصنوعی درگذشت

بهینه‌سازی تولید پپتیدهای نوترکیب ضد مقاومت آنتی بیوتیکی به ابتکار محقق ایرانی

مادر علم آمار ایران درگذشت

رقابت خودروی «فرمول دانشجویی» ایرانی با تیم‌های دانشجویی از ۸۰ کشور دنیا

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها