جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

سامانه اطلس علم ایران رونمایی شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:32815
دوشنبه، ۲۷ آذر، ۱۳۹۶ | 16:25

سامانه اطلس علم ایران رونمایی شد

سامانه «اطلس علم ایران» با هدف سنجش و پایش وضعیت کمی تولیدات علمی محققان و پژوهشگران دانشگاه ها و موسسات پژوهشی کشور توسط مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری طراحی شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، این سامانه که در حال حاضر داده های استخراج  شده از پایگاه استنادی(Web of Science  (WOS و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در سال ۲۰۱۴ میلادی (۱۳۹۳ شمسی) را بر اساس تعداد تولیدات علمی پژوهشگران ایران شامل می شود.

نسخه سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میلادی نیز در دست تهیه و طراحی است.

با دسترسی به این سامانه از طریق نشانی http://map.ricest.ac.ir امکان جستجوی سهم انواع دانشگاه ها و موسسات پژوهشی کشور شامل، دانشگاه های دولتی تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه های علوم پزشکی تحت نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه های آزاد اسلامی و همچنین پژوهشگاه ها و موسسات پژوهشی در تولید علم مشخص می شود.

میزان سهم تمامی استان های کشور به تفکیک تعداد جمعیت، دانشجو، عضو هیات علمی و تعداد تولیدات علمی به طور دقیق ارائه می شود.

آمارها و تحلیل های این سامانه نه تنها می تواند برآوردی از تعداد تولیدات علمی کشور در سالهای مختلف بر اساس موسسات، دانشگاه ها، شهر ها و استان های مختلف ارائه کند، بلکه می تواند تصویری شفاف از وضعیت کشور در تولید علم و همچنین استعداد ها، قابلیت ها و کاستی های شهرها و استانهای کشور نیز ارائه کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

فراز و فرود یک استعفای تاریخی در تحقیقات نظام سلامت ایران

در تازه ترین رتبه‌بندی موضوعی شانگهای محقق شد: حضور ۳۲ دانشگاه ایران در جمع برترین های دنیا در ۵۴ رشته علمی

دکتر منصوری: سرانه بودجه تحقیقاتی در ایران کمتر از دو درصد کشورهای پیشرو است! جلب خوشایند مسوولان با آمار گزینشی، مشکلات بخش پژوهش را بیشتر می کند

«مشق علم» در دولت خاتمی چگونه به «سرقت علمی» در دولت های بعد رسید؟

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها