- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

ایران، میزبان اجلاس منطقه‌ای شورای جهانی پژوهش شد

اجلاس منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی پژوهش در سال ۲۰۱۸ به میزبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران (INSF) در ایران برگزار می‌شود.

به گزارش دیده بان  علم ایران، اجلاس منطقه ای امسال شورای جهانی پژوهش (GRC) در آسیا و اقیانوسیه به میزبانی بنیاد علم کشور سریلانکا در شهر کلمبوم برگزار شد.

در این اجلاس نمایندگان بنیاد های علم کشورهایی همچون استرالیا، برزیل، کانادا، چین، آلمان، هند، اندونزی، ژاپن، مالزی، نیوزلند، روسیه، سنگاپور، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، تایلند و انگلستان به همراه صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی حضور داشتند.

در اجلاس منطقه ای آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی پژوهش، نمایندگان کشورهای ژاپن، آلمان، چین، روسیه، انگلستان و ایران هم با برگزاری کارگاه آموزشی به انتقال تجربیات خود در خصوص اخلاق در پژوهش، همکاری های بین المللی، تخلف و کیفیت در پژوهش و همچنین ارزیابی نتایج پژوهش پرداختند. 

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی نیز به عنوان تنها نماینده ایران در این کارگاه از برنامه‌های مختلف حمایتی خود جهت مقابله با چالش های پیش روی بنیاد های علمی سخن گفت که با استقبال حاضرین روبه رو شد. همچنین دو موضوع دیپلماسی علمی و داوری در پژوهش نیز از جمله موضوعات مطروحه دیگر در این نشست بود که بدین ترتیب هر یک از کشورها به صورت خلاصه تجربیات و نظرات خود را به اشتراک گذاشتند.


بنیاد پژوهش روسیه (RFBR) در سال ۲۰۱۸ میزبان اجلاس جهانی شورای جهانی پژوهش بوده و اجلاس منطقه ای آسیا و اقیانوسیه نیز در کشور ایران برگزار می شود.


شورای جهانی پژوهش، سازمانی بین المللی متشکل از سران بنیادهای علمی دنیا است که دبیرخانه مجازی آن در شورای پژوهش انگلستان واقع شده است. این شورا علاوه بر اجلاس جهانی، سالی یکبار در قالب اجلاس منطقه ای تشکیل جلسه می دهد. در این اجلاس مدیران بین الملل بنیادهای علم و شورای پژوهش عضو هر منطقه گرد هم آمده و در خصوص موضوعات از پیش تعیین شده به بحث و تبادل نظر می پردازند.

انتهای پیام