- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

تعطیلی ناگهانی نمایشگاه هفته پژوهش یک روز قبل از زمان اعلام شده!/گزارش خبری – تصویری دیده بان از سرگردانی بازدیدکنندگان و غرفه داران در سرمای نمایشگاه

تعطیلی غیرمنتظره نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری که باید تا ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۲۶ آذرماه پذیرای علاقمندان و اهالی پژوهش و فناوری بود، بازدیدکنندگان این نمایشگاه و نمایندگان موسسات پژوهشی و دانشگاه هایی را که از نقاط دور و نزدیک کشور راهی تهران شده بودند را غافلگیر کرد.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار روز چهارشنبه ۲۲ آذرماه با حضور دانشگاه­ها، پژوهشگاه ­ها، پارک­های علم و فناوری و مراکز رشد و  وزارتخانه­ ها و سازمان­های اجرایی مرتبط در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز شد و طبق اعلام وزارت علوم قرار بود تا روز یکشنبه ۲۶ آذرماه ادامه داشته باشد، اما امروز صبح زمانی که غرفه داران و بازدیدکنندگان در صبحی سرد و در هوایی آلوده که به تعطیلی مدارس ابتدایی تهران منجر شده در نمایشگاه حضور یافتند در کمال تعجب با درهای بسته سالن ها مواجه شدند!

برودت هوا و بسته بودن در نمایشگاه بسیاری از غرفه داران و بازدیدکنندگان را ناگزیر به حضور در مراسم اختتامیه نمایشگاه کرد که از ساعت ۱۰ صبح با حضور وزیر علوم در سالن همایش های نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد و در ادامه از غرفه داران خواسته شد نمایشگاه را تخلیه کنند. در حالی که طبق برنامه اعلام شده می باید نمایشگاه تا ساعت ۱۷ امروز ادامه می یافت و جمع آوری غرفه ها فردا انجام می شد.

تعطیلی ناگهانی نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری که بدون هیچ گونه توضیحی صورت گرفت نه تنها یک روز از زمان اعلام شده برای نمایشگاه را کم کرد بلکه غرفه داران و بازدیدکنندگانی را که از تهران و شهرستانهای مختلف در نمایشگاه حضور یافته بودند را غافلگیر کرد.

نمایندگان موسسات پژوهشی که در غرفه ها حضور داشتند در گفت و گو با خبرنگار دیده بان علم همگی از تعطیلی ناگهانی نمایشگاه و جلوگیری از ورود آنها به سالن ها در صبح امروز و دستور تخلیه سریع نمایشگاه گله مند بودند و در برابر گلایه ها و سوالات بازدیدکنندگان متعجب درباره علت تعطیلی نمایشگاه پاسخی نداشتند.

بازدیدکنندگانی که با اعتماد به اعلام وزارت علوم و ستاد برگزاری هفته پژوهش، سرما و آلودگی هوا را به جان خریدند تا از  هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار دیدار کنند اگر آن قدر سحرخیز نبودند که پشت درهای بسته بمانند و پیش از ظهر به نمایشگاه رسیدند با ورود به سالن ها به جای دستاوردهای پژوهشی همین صحنه هایی را دیدند که دوربین خبرنگار دیده بان علم ثبت کرده است:

انتهای پیام