جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

آغاز اجلاس یک سیاره در فرانسه/ کاوه مدنی نماینده ایران در اجلاس یک سیاره

نسخه قابل پرینت
کد خبر:32560
چهارشنبه، ۲۲ آذر، ۱۳۹۶ | 13:18

آغاز اجلاس یک سیاره در فرانسه/ کاوه مدنی نماینده ایران در اجلاس یک سیاره

کاوه مدنی، معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست و نایب رئیس سومین مجمع محيط زيست ملل متحد به عنوان نماینده ایران در اجلاس یک سیاره شرکت کرد.

به گزارش دیده بان علم ایران این اجلاس با حضور سران و مقام های بلند پایه کشورهای جهان و با هدف کشف راه هایی برای افزایش سرعت انجام اقدام های مختلف برای مبارزه با تغییر اقلیم امروز ۱۲ دسامبر ۲۰۱۷ مصادف با ۲۱ آذرماه برگزار شد.

اجلاس یک سیاره، دو سال پس از اجلاس تاریخی پاریس در خصوص تغییرات آب و هوایی با تلاش برای گردهمایی فعالان زمینه های اقتصاد دولتی و خصوصی حول چهار محور سازمان دهی شده و امروز سران دولت ها با حضور سازمان های غیر دولتی، مقامات منتخب محلی و نمایندگان بسیاری از بنگاه های مالی فرصت خواهند داشت تا به موضوع « بُعد مادی اقدامات جدید برای مبارزه تغییر آب و هوا » بپردازند.

این اجلاس بدان جهت دارای اهمیت زیادی است که به رغم نقش کلیدی اقتصاد دولتی در سرمایه گذاری برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای و مبارزه مؤثر با تغییر اقلیم، این بخش به تنهایی قادر به تضمین پایداری توسعه برای همه نیست و از این رو باید بیشتر به دنبال پشتیبانی از سیاست های بلند مدت تغییر اقلیم و قدرت دهی به سرمایه گذاری های خصوصی باشد.

درگیر شدن تمامی فعالان اقتصادی، نقشی کلیدی در مبارزه با تغییر اقلیم و تبدیل شدن به اقتصادی بدون گاز گلخانه ای دارد و در همین راستا باید بخش اقتصادی به سمت چشم اندازهای بلند مدت سازگار با اقلیم سوق داده شود.

گرچه در حال حاضر نیز شهرها، ایالت ها و مناطق سراسر جهان اقدامات جدی در مقابله با تغییر اقلیم انجام داده اند و زمینه خوبی برای توسعه چشم اندازهای سیاستمداران ایجاد کرده اند اما هنوز هم فعالان منطقه ای و شهری نقشه راه روشنی برای سرمایه گذاری در اجرای طرح ها ندارند و از همین رو باید سرعت بخشی به اقدامات مربوط به تغییر اقلیم در مقیاس محلی و منطقه ای در دستور کار قرار گیرد.

ضمن آنکه با توجه نقش بنیادی دولت ها در تضمین اهداف معاهده پاریس، سیاست های عمومی باید سیگنال های قدرتمند اقتصادی جهت رسیدن به اهداف مورد نظر از طریق همکاری های جمعی ارسال کنند تا تمامی فعالان، بتوانند الگوهای تولید و مصرف خود را به گونه ای تغییر دهند که با راه حل های بدون کربن همسو باشد.

یادآوری این نکته ضروری است که در مسیر تغییر اقلیم که هم اکنون نتایج آن حس می شود، سازگاری بشر باید به گونه ای افزایش پیدا کند که شهرهای بیشتری از عواقب تغییر اقلیم حفظ شوند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

دانشیار زن ایرانی، برنده جایزه پژوهشی انجمن مهندسان عمران آمریکا شد

تاکید شورای عالی امنیت ملی بر امنیتی نبودن حوزه تنوع زیستی و ژنتیک

چهار ایرانی در جمع برندگان جوایز ۲۰۱۹ اتحادیه ژئوفیزیک آمریکا

معاون رییس جمهور: تصمیم گیریهای علمی نباید تابع جوسازی ها باشد/ به مهندسی ژنتیک و محصولات تراریخته در کشور ظلم می‌شود

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها