پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

بازسازی علمی یک روستا و یک مدرسه الگو توسط دانشگاهیان/تصویب نقشه راه ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده در وزارت علوم

نسخه قابل پرینت
کد خبر:32550
چهارشنبه، ۲۲ آذر، ۱۳۹۶ | 10:35

بازسازی علمی یک روستا و یک مدرسه الگو توسط دانشگاهیان/تصویب نقشه راه ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده در وزارت علوم

نقشه راه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده غرب کشور در وزارت علوم تدوین و تصویب شد.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، دکتر عسکریان ابیانه، معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در نشست ستاد اظهار داشت: پس از وقوع زلزله در مناطق غربی استان کرمانشاه، وزارت علوم اقدام به تشکیل ستاد بازسازی مناطق زلزله زده ذیل سه کمیته راهبری، علمی – فنی و علمی – فرهنگی کرده است.
وی افزود: کمیته راهبری، وظیفه هدایت و راهبری استراتژیک کلیه فعالیت‌های حوزه بازسازی را در کنار جمع‌آوری، تجمیع و آماده‌سازی کمک‌های نقدی و غیرنقدی این حوزه را از طرف دانشگاهیان و یا خیرین آموزش عالی کشور برعهده دارد.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم درخصوص محورهای فعالیت کمیته علمی – فنی تصریح کرد: این کمیته به بررسی، تحلیل، شناسایی، نظارت و تدوین مستندات مورد نیاز علمی – فنی حوزه بازسازی و انتخاب روستا و مدرسه نمونه‌ای الگو و همچنین نظارت علمی – فنی بر این موارد تا حصول نتایج مورد نظر ستاد بازسازی وزارت علوم با محوریت پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله می‌پردازد.
وی عنوان کرد: با توجه به حساسیت بالای مسائل فرهنگی و اجتماعی و نیز مسائلی از جنس امور همراهی و مشارکت اجتماعی آسیب‌دیدگان در فرآیندهای معطوف به بازسازی و بهره‌برداری مناسب از این فعالیت‌ها و مدل‌های تدوین شده، کمیته علمی – فرهنگی با وظیفه انجام بررسی‌ها، تجمیع مطالعات، انسجام‌بخشی به پیشنهادات دانشگاهیان کشور در این حوزه و تدوین مجموعه الزامات و مستندات پایه برای ارائه به طراحان و مجریان، نظارت بر حسن اجرا و پایش اهداف نهایی حوزه بازسازی روستا و مدرسه الگو با محوریت دانشگاه رازی کرمانشاه تشکیل شد.
 عسکریان ابیانه خاطرنشان کرد: پس از اعلام آمادگی خیرین حوزه فعالیت‌های آموزش عالی نسبت به بازسازی یک روستا از ابتدا تا انتها، ایده بازسازی یک روستای مقاوم، ایمن، پویا و پایدار به منظور الگو قرار گرفتن در امر بازسازی همه روستاهای دیگر و نیز یک مدرسه با همین مشخصات و البته با کارکردهایی نظیر مرکز محله‌ای نجات و امداد در زمان بحران، مدنظر قرار گرفت.
این نشست با حضور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، رئیس پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله و معاونان اداری، مالی تعدادی از دانشگاه‌های کشور برگزار شد.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

ملاحظات ساخت و ساز در حریم گسل

سابقه رخداد شش زلزله بالای ۶ ریشتر در بخش غربی گسل شمال تهران/عدم تاثیر زلزله دماوند بر گسل شمال تهران

زلزله ای به بزرگی ۳٫۹ دماوند را لرزاند

تازه ترین پرده از ۱۴ سال وعده سازمان پژوهش ها: ساخت ماهواره «آیات» نیازمند دو میلیون دلار اعتبار است

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها