پنج شنبه، ۶ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Thursday, 25 April , 2024

کنفرانس کارآفرینی با رویکرد الزامات دانشگاه کار آفرین در دانشگاه صنعتی شریف آغاز شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:32488
سه شنبه، ۲۱ آذر، ۱۳۹۶ | 16:59

کنفرانس کارآفرینی با رویکرد الزامات دانشگاه کار آفرین در دانشگاه صنعتی شریف آغاز شد

نخستین کنفرانس کارآفرینی با رویکرد الزامات دانشگاه کار آفرین با هدف توسعه و ترويج فرهنگ كارآفريني در میان دانشجویان و اساتید، توانمندسازي دانشجويان و ارتقاي مهارت‌ها و قابليت‌هاي كارآفرينانه آنها در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
به گزارش دیده بان علم ایران در افتتاحیه کنفرانس که در سالن جابر ابن حیان دانشگاه برگزار شد، دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، دکتر دوایی معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر فتوحی رییس دانشگاه و جمعی از اساتید، مسوولان و کارشناسان این حوزه حضور داشتند.
دکتر فتوحی رییس دانشگاه صنعتی شریف طی سخنانی به ضرورت بازنگری در ماموریت و رسالت دانشگاه صنعتی شریف در پنجاهمین سال دوم فعالیت آن اشاره کرد و افزود: با تشکیل شورای راهبردی دانشگاه از ذبده ترین نیروها و متخصصین توانسته ایم برنامه ۱۰ ساله آینده دانشگاه صنعتی شریف را در هیات امنا به تصویب برسانیم.
وی گفت: تربیت نسل آینده و به کارگیری علوم و دانش نوین در تامین نیازهای اساسی کشور از مهم ترین ماموریت های دانشگاه صنعتی شریف محسوب می شود.
وی افزود: بودجه های دولتی پاسخگو نیاز دانشگاه صنعتی شریف نیست و باید با گسترش کارآفرینی در کنار آن انتفاعی برای دانشگاه ایجاد نماییم.
فتوحی به موضوع آب، محیط زیست و انرژی به عنوان اولویت های اصلی در دانشگاه صنعتی شریف اشاره کرد و گفت: برای تحقق بیشتر کارآفرینی در دانشگاه شریف اقدام به ایجاد مرکز نوآوری و فناوری شریف در منطقه ۲۲ شهرداری تهران کرده ایم.
رییس دانشگاه صنعتی شریف به فعالیت های این دانشگاه در جهت تحقق و توسعه کار آفرینی در کشور اشاره کرد و گفت: ترویج و فرهنگ سازی کار آفرینی، ایجاد و ارتقای توانمندی و قابلیت های کارآفرینی دانشجویان، ایجاد کسب و کار دانش بنیان و حمایت از آن و پایدار سازی پژوهش های دانش بنیان از مهم ترین اهداف ما در دانشگاه کارآفرین است.
در ادامه این کنفرانس دکتر دوایی معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی سخنانی به تعریف کارآفرینی پرداخت و گفت: کسی که توانمندی برای تجهیز نیروی متخصص و سرمایه گذار را دارا باشد یک کارآفرین تلقی می شود.
وی دانشگاه صنعتی شریف را یک دانشگاه پیشگام در حوزه کارآفرینی خواند و خاطر نشان کرد: باید حمایت ها از این دانشگاه فراگیر شود.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

رییس جهاد دانشگاهی، سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شد

علت احتمالی استعفای ستاری، ناهماهنگی های ناشی از معاونت فناوری وزارت علوم است

تشکیل شورایی جدید، این بار برای راهبری دانش بنیان ها

گزینه‌های پیشنهادی ۱۸۰ فعال حوزه علم و فناوری برای معاونت علمی: ستاری، خیاطیان یزدی و صاحبکار خراسانی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها