- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

ساخت جایگاه هوشمند خورشیدی مجهز به مینی رایانه در مرکز رشد دانشگاه آزاد

محققان یکی از هسته های فناور مستقر در مرکز رشد فناوری های نوین در صنایع موفق به تولید جایگاه هوشمند خورشیدی شدند.

به گزارش دیده بان علم ایران دکتر ملیحه صمدی کاظمی، مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنوردگفت: طراحی جایگاه هوشمند خورشیدی دارای هر دو جنبه زیبایی بصری و اهداف عملکردی است و مصرف کنندگان می توانند با حضور یافتن در محل نصب جایگاه، ضمن استراحت بر روی صندلی موجود در فضای جایگاه و استفاده از مینی کامپیوتر لمسی(محتوای آن با توجه به محیط خواهد بود)، گوشی موبایل، تبلت و…. خود را شارژ کنند.

وی اظهار داشت: جایگاه هوشمند خورشیدی سورنا ترکیبی از کوشش های فناوری و هنری است و دارای توان ۲۰۰ واتی پنل خورشیدی جهت جذب مناسب انرژی، باتری ۱۰۰ آمپری به منظور کنترل جریان شارژ و دشارژ دارای سرنشیمن سه نفره زیبا به منظور استراحت مصرف کنندگان، مینی کامپیوتر لمسی ۱۰ اینچی با قابلایت لمسی بودن تاچ پنچ پورت یواس به منظور شارژ دستگاه مربوطه و روشنایی ۲۰ واتی ال ای دی سفید DC از مشخصات فنی این جایگاه است.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد بجنورد با اشاره به مزایای این جایگاه گفت: استفاده از جایگاه به صورت ۲۴ ساعته، دارای کامپیوتر لمسی حرفه ای، ظاهر بسیار زیبای جایگاه، امکان استفاده همزمان از دستگاه های موجود، کیفیت و عمر بالا و تحمل در انواع شرایط آب و هوایی و … از مزایای جایگاه هوشمند خورشیدی است.

صمدی کاظمی تصریح کرد: گروه صنعتی سورنا، گروهی فعال در حوزه انرژی تجدیدپذیر است و با هدف پایه گذاری نگاهی نو حوزه انرژی در سطح ملی و منطقه ای و با بهره مندی از بهترین و کارآمدترین متخصصان و نخبگان این حوزه و ارتباط موثر با اعضای هیات علمی واحد بجنورد تاکنون گام های مهمی در زمینه مطالعات فنی اقتصادی، امکان سنجی پروژه ها، امور پیمان کاری و مشاوره در حوزه انرژی به ویژه انرژی های تجدید پذیر برداشته است.

به همت حوزه معاونت پژوهش و فناوری واحد بجنورد اولین قرارداد جایگاه هوشمند خورشیدی محصول هسته فناور سورنا مرکز رشد این واحد دانشگاهی در دی ماه ۹۶ منعقد خواهد شد.

انتهای پیام