جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

طراحی و ساخت واحد خودکار ۴۰ کیلوواتی خورشیدی در دمای بالا برای سرمایش توسط محققان دانشگاهی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:32317
دوشنبه، ۲۰ آذر، ۱۳۹۶ | 11:55

طراحی و ساخت واحد خودکار ۴۰ کیلوواتی خورشیدی در دمای بالا برای سرمایش توسط محققان دانشگاهی

فناوران کشور موفق به ساخت واحد خودکار ۴۰ کیلوواتی خورشیدی در دمای بالا برای سرمایش شدند.

 

به گزارش دیده بان علم ایران ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی ریاست جمهوری اعلام کرده است که در راستای کسب دانش فنی ذخیره سازی و بهره برداری از انرژی حرارتی در دمای بالا  ، پروژه های محققان کشور را مورد حمایت قرار می‌دهد.بر همین اساس محققان دانشکده فناوری های نوین دانشگاه اصفهان موفق به “طراحی و ساخت واحد خودکار ۴۰ کیلوواتی خورشیدی در دمای بالا برای سرمایش” شدند.


در این پروژه سه هدف اصلی رسیدن به دمای بالای ۳۵۰ درجه سانتیگراد، ذخیره سازی انرژی حرارتی کسب شده و بهره برداری از انرژی حرارتی مد نظر است.

 

در این پروژه خنک سازی با استفاده از انرژی حرارتی خورشیدی مد نظر است تا انرژی حرارتی خورشید در چیلرها جذب و ذخیره سازی شده و در نهایت برای خنک سازی استفاده ‌شود. زیرا حداقل ۶۰ درصد مصرف برق در فصل تابستان صرف خنک سازی می شود همچنین صنایع نیز برای خنک سازی میزان زیادی انرژی استفاده می کنند که با تجاریسازی این طرح میزان قابل توجهی در مصرف انرژی صرفه جویی خواهد شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

دکتر رکنی زاده، استاد فیزیک دانشگاه: سخنان اخیر وزیر بهداشت، نشان روشنی از عدم شناخت بخش بزرگی از دولتمردان و حتی دانشگاهیان از مفهوم «نهاد علم» است

سنگ مزار استاد کیاست پور، «ساعت آفتابی» شد

پیکر استاد کیاست پور، صبح سه شنبه از دانشگاه اصفهان تشییع می شود

درمان «نارساخوانی» با نرم افزار ایرانی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها