جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

دانش‌آموز ایرانی در مسابقات جهانی علوم اعصاب چهارم شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:3228
دوشنبه، ۲۱ تیر، ۱۳۹۵ | 11:49

دانش‌آموز ایرانی در مسابقات جهانی علوم اعصاب چهارم شد

دانش‌آموز ایرانی در مسابقه دانش‌آموزی World Competition of Brain Bee سال ۲۰۱۶ به مقام چهارم دست یافت.

به گزارش دیده‌بان علم ایران شایان باقری، دانش‌آموز سال سوم متوسطه از دبیرستان میرزاکوچک‌خان رشت که به عنوان نماینده ایران در مسابقات جهانی دانش‌آموزی علوم اعصاب Brain Bee در کپنهاگ دانمارک شرکت کرده بود، مقام چهارم این دوره را کسب کرد.

این مسابقه دهم تا چهاردهم تیرماه با حضور نمایندگان ۲۶ کشور برگزار شد و نماینده ایران بالاتر از کشورهای امریکا، انگلیس و ژاپن به مقام چهارم رسید.

مسابقات جهانی Brain Bee هر ساله در زمینه علوم اعصاب و در پنج حیطه نوروآناتومی، نوروهستولوژی، تشخیص بالینی، آزمون کتبی و مرحله شفاهی ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه برگزار می‌شود.

امسال برای دومین سال متوالی با همکاری کمیته دانش آموزی انجمن علوم اعصاب ایران و ستاد علوم و فناوری‌های شناختی ایران توانست نماینده‌ خود را برای شرکت در این مسابقات اعزام کند. برای انتخاب فرد اعزامی، دو مرحله آزمون به زبان‌های فارسی و انگلیسی در کشور برگزار شد و شایان باقری، دانش‌آموز سال اول متوسطه با کسب مقام اول در هر دو مرحله برای شرکت در مسابقات به عنوان نماینده ایران در سال ۲۰۱۶ به کشور دانمارک اعزام شد.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده برای مسابقات سال آینده در کشور امریکا، مرحله اول مسابقات کشوری در اواخر مهر ماه امسال و مرحله دوم در اواخر فروردین ماه سال آینده با حضور نمایندگان استان‌های کشور برگزار می‌شود.

مسابقات Brain Bee هر سال با هدف آشنایی دانش‌آموزان مقطع دبیرستان با علوم اعصاب در سطح جهان برگزار می‌شود، به این نحو که در این مسابقه که نمایندگان ۳۰ کشور در آن حضور دارند، در نهایت یک نفر به عنوان برگزیده انتخاب می‌شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

تیم‌های برتر مسابقات علوم اعصاب شناختی دانش‌آموزی معرفی شدند

اصلاح نژاد ماهی کپور با همکاری محققان مجارستانی

تکنیک جدید محققان کشور برای درمان صرع و تشنج

راه اندازی مرکز رشد بیوتکنولوژی کشاورزی در رشت

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها