جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

تغییر ریاست پژوهشگاه رویان/ دکتر شاهوردی، جایگزین دکتر گورابی شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:32235
شنبه، ۱۸ آذر، ۱۳۹۶ | 13:11

تغییر ریاست پژوهشگاه رویان/ دکتر شاهوردی، جایگزین دکتر گورابی شد

ریاست پژوهشگاه رویان که از زمان درگذشت زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی بر عهده دکتر حمید گورابی بود با حکم رییس جهاد دانشگاهی به دکتر عبدالحسین شاهوردی، معاون پژوهشی و آموزشی رویان و عضو هیات امنای جهاد دانشگاهی محول شد.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، دکتر گورابی در فاصله کوتاهی پس از درگذشت ناباورانه دکتر کاظمی آشتیانی، نخستین رییس پژوهشگاه رویان در دی ماه ۱۳۸۴، مدیریت این مرکز پیشگام علمی درمانی در حوزه پزشکی تولیدمثل و علوم سلولی را عهده دار شد. طی چهار دوره سه ساله ریاست گورابی پژوهشگاه رویان به رغم تمامی کمبودها و مشکلات و ناملایمات، حرکت موفق و بالنده خود را در حوزه های مختلف تحقیقاتی، درمانی و آموزشی تداوم بخشید.

در متن حکم انتصاب دکتر شاهوردی به سرپرستی پژوهشگاه رویان آمده است: «احتراما، ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و ولادت امام جعفر صادق(ع) و نظر به تعهد، سوابق و تجربه ارزنده شما در جهاد دانشگاهی، جنابعالی را به عنوان سرپرست پژوهشگاه علوم سلولی جهاددانشگاهی (رویان) منصوب می‌نمایم.
با توجه به نقش پژوهشگاه رویان به مثابه ظرفیتی بزرگ و مهم در انجام فعالیت‌های علمی و فناورانه در سطح ملی و بین‌المللی و الگوسازی‌های موفق در راستای تحقق آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی، انتظار می‌رود در تعاملی سازنده و مبتکرانه با همکاران، مسئولین، صاحب‌نظران و نخبگان کشور، ضمن ظرفیت‌‌سازی‌های نوین، موجبات بهره‌گیری هر چه بیشتر از فرصت‌های موجود در تداوم و توسعه افتخارآفرینی‌های رویان را فراهم آورید.
رجاء واثق دارد در سایه لطف الهی و تلاش جهادگرانه شما، جایگاه بلند پژوهشگاه رویان رفیع‌تر گشته و نام آن مرکز فاخر علم و پژوهش و خدمت‌گزاری هر چه تابناکتر خواهد درخشید.
مزید توفیقات شما را از درگاه الهی مسئلت دارد.»

دکتر طیبی، رییس جهاد دانشگاهی همچنین در نامه ای جداگانه از تلاش ها و خدمات دکتر حمید گورابی در زمان تصدی مسوولیت ریاست پژوهشگاه رویان تقدیر و تشکر کرده است.

دکتر شاهوردی، سرپرست جدید پژوهشگاه رویان که متخصص جنین شناسی است از بدو تاسیس رویان در مسوولیت های مختلف در کنار دکتر کاظمی آشتیانی، دکتر گورابی و دیگر موسسان این مرکز علمی پیشرو ایفای نقش کرده و سال‌ها عهده‌دار بودن مسئولیت معاونت پژوهشی و آموزشی رویان بوده است.

پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی هشتم خرداد ماه سال ۱۳۷۰ به عنوان مرکز جراحی محدود با هدف ارایه خدمات درمانی به زوج‌‏های نابارور و پژوهش و آموزش در زمینه علوم باروری و ناباروری توسط زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی و گروهی از پژوهشگران و همکارانش در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی ایران تاسیس شد.

رویان در سال‌‏های ۱۳۷۷ و ۱۳۸۷ به ترتیب مجوز مراکز تحقیقات علوم سلولی و مرکز تحقیقات پزشکی تولید مثل را از شورای گسترش دانشگاه‌‏های علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کرد و آبان ماه ۱۳۸۸ شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ارتقای آن از پژوهشکده به پژوهشگاه رویان موافقت کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

تولید محلول نگهداری بافت پیوندی برای نخستین بار در ایران

دستاورد محققان ایرانی در راستای توسعه روش های درمانی «آرتریت روماتوئید»

سرپرست مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران منصوب شد

شناسایی سه مورد ژن معیوب در زنان نابارور مبتلا به توقف بلوغ تخمک و توقف کلیواژ

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها