جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

تصویب حمایت از ۸۱ پروژه علمی و موافقت اصولی با اعطای ۱۲ گرنت «آغاز» در صندوق حمایت از پژوهشگران

نسخه قابل پرینت
کد خبر:32212
شنبه، ۱۸ آذر، ۱۳۹۶ | 13:30

تصویب حمایت از ۸۱ پروژه علمی  و موافقت اصولی با اعطای ۱۲ گرنت «آغاز» در صندوق حمایت از پژوهشگران

صندوق حمایت از پژوهشگران ۸۱ پروژه علمی حوزه‌های مختلف را برای حمایت تصویب و با ۱۲ گرنت «آغاز» موافقت اصولی کرد.

به گزارش دیده بان علم ایران،  در آخرین جلسه کمیته تخصصی صندوق حمایت از پژوهشگران، حمایت از ۸۱ پروژه پژوهشی تصویب شد تا با این حمایت پژوهشگران کشور فعالیت تحقیقاتی خود را سرعت دهند. این پروژه ها شامل ۶۲ پروژه پژوهشی و ۱۹ پروژه پسا دکتری است که حوزه های مختلف علمی همچون پزشکی، فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی، علوم انسانی،میان گروهی، مدیریت، معارف و محیط زیست را شامل می شود .

 بیشترین مصوبات آخرین جلسه کمیته تخصصی به سه کارگروه کشاورزی، فنی و مهندسی و علوم زیستی اختصاص دارد.


همچنین از جمله دستاورد این پروژه های  مصوب می توان به تعهد به چاپ ۵۸ مقاله ISI  در سطحQ1 ، یک مقاله ISI در سطحQ2 ، بیست و سه مقاله ISI ، یازده مقاله ISC ، بیست و سه مقاله JCR ، سیزده مقاله علمی پژوهشی، یک مورد نرم افزار، ۵ مورد ثبت اختراع، شش مورد ساخت نمونه محصول، شش مورد دانش فنی، سه مورد تالیف کتاب،  یک مورد سمینار مردمی و یک مورد کلکسیون اشاره کرد.

علاوه بر تصویب موارد فوق طرح های ارسالی در فراخوان گرنت « آغاز » نیز در این جلسه مطرح و با اعطای ۱۲گرنت «آغاز» موافقت اصولی شد.

“گرنت پژوهشی آغاز” بسته حمایتی بنیاد علم ایران است که هدف از اجرای آن حمایت از جذب و حفظ دانش‌آموختگان برجسته فارغ‌التحصیل مقطع دکتری از مراکز علمی معتبر دنیا، در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور است.

متقاضیان دریافت این گرنت باید فارغ‌التحصیل با درجه عالی از یکی از دانشگاه‌های برتر جهان (۱۰۰ دانشگاه اول لیست رتبه‌بندی جهانی) و در یکی از مراکز علمی کشور جذب و آغاز به کار کرده باشند. آنها همچنین باید پروژه تحقیقاتی در چارچوب اولویت‌های تحقیقاتی کشور تعریف و ارائه کنند.

مبلغ گرنت پژوهشی آغاز تا یک میلیارد ریال است و پرداخت هزینه‌های اجرای پروژه طبق برنامه زمانی پروژه و با تایید ناظر انجام می‌شود. اما در صورت نیاز و ضرورت برای خرید خدمات آزمایشگاهی مبلغی هم اختصاص پیدا می‌کند.

بیش از ۵۰ درصد منابع مالی گرنت پژوهش آغاز، توسط معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تامین شده است. متقضیان استفاده از این حمایت می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره شرایط و نحوه ثبت‌نام به سایت بنیاد ملی علم ایران به نشانی www.insf.org مراجعه کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

صندوق حمایت از پژوهشگران تصویب کرد: حمایت از ۱۶۰ طرح علمی و فناورانه جدید

شناسایی باکتری بومی با قابلیت افزایش مقاومت گیاهان به شوری

برترین های پژوهش و فناوری کشور معرفی و تقدیر شدند

در دانشگاه تربیت مدرس بررسی شد: افزایش اثربخشی تركيب ضدسرطان معده با ناقل های نانویی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها