- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

تولید و تجاری سازی نگهدارنده فلپ جمجمه زیست سازگار در کشور

یک شرکت دانش بنیان مستقر در مرکز رشد مواد و تجهیزات دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، موفق به تولید و تجاری‌سازی یک محصول نگهدارنده فلپ جمجمه با کاربری آسان و هزینه مناسب نسبت به نمونه‌های مشابه شد.
به گزارش دیده بان علم ایران دکتر سیدروح الله قدسی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در توضیح محصول گفت: بعد از انجام عمل جراحی مغز و اعصاب، به‌منظور ثابت نگهداشتن فلپ جمجمه جداشده بیمار از گیره خاصی استفاده می‌کنند که اصطلاحاً به آن پوشش سوراخ جمجمه (Burr Hole Cover) و یا نگهدارنده فلپ (Flap Fixer) می‌گویند.
وی افزود: نام تجاری محصول تولیدشده Canfixer است که علاوه بر نگهداری مطمئن فلپ بیمار قابلیت عبور لوله درین از آن وجود دارد.
مدیرعامل شرکت سازنده این محصول، با اشاره به کاربری آن گفت: کاربری این وسیله آسان بوده و به‌راحتی به‌وسیله نخ بخیه دو قطعه قرارگرفته در زیر و روی فلپ به هم متصل می‌شوند و نیازی به ابزار جانبی و یا پیچ برای ثابت کردن کرنفیکسر نیست.
وی افزود: با تلاش فراوان، تمامی مجوزهای لازم مانند ISO9001:2015، ISO13485:2016 و تأییدیه اداره کل تجهیزات پزشکی برای این محصول اخذ و در حال حاضر نیز در سایت IMED قیمت‌گذاری شده و توسط متخصصان جراحی مغز و اعصاب مورداستفاده قرار می‌گیرد.
دکتر قدسی زیست سازگار بودن و زیست‌تخریب‌پذیر نبودن محصول، نیاز نداشتن به تجهیزات جانبی، امکان استفاده مجدد درصورتی‌که بیمار نیاز به جراحی دیگری داشته باشد، کاربری بسیار آسان و هزینه معقول را از ویژگی‌های این محصول برشمرد و گفت: اين وسیله مدل های مشابهی دارد که از لحاظ جنس و کارآیی با این محصول متفاوت هستند.
انتهای پیام