- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

جزییات فراخوان جذب دستیار پژوهشی در مراکز تحقیقات علوم پزشکی اعلام شد

با اعلام جزییات فراخوان جذب دستیار پژوهشی در مراکز تحقیقاتی وزارت بهداشت و براساس هماهنگی صورت گرفته با دفتر ثبت نام و توزیع پیام آوران بهداشت، برنامه جذب دستیار پژوهش در مراکز تحقیقاتی آغاز شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، برنامه «جذب دستیار پژوهش»، برنامه ویژه پژوهشی برای پذیرش فارغ‌التحصیلان برتر علوم پزشکی در مراکز تحقیقاتی مصوب وزارت بهداشت جهت گذراندن طرح نیروی انسانی و یا دوره سربازی است.

اهداف اصلی این برنامه شامل توسعه علم و فناوری در حوزه سلامت، تأمین منابع انسانی مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی، تشویق فارغ‌التحصیلان برتر علوم پزشکی و کاهش روند مهاجرت نخبگان حوزه سلامت می باشد.

این برنامه به دو شکل جذب دستیاران پژوهش و جذب دستیاران پژوهش سرباز اجرا می شود.

جذب دستیاران پژوهش، ویژه مشمولان خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان (طرح نیروی انسانی) است که معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بر اساس توافق به عمل آمده با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان در نظر دارد سالیانه ۱۰۰نفر از فارغ‌التحصیلان برجسته گروه پزشکی را با عنوان «دستیاران پژوهشی» در مراکز تحقیقاتی مصوب وزارت بهداشت جذب کند تا خدمات مربوط به قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان خود را به عنوان محقق در این مراکز سپری کنند. سهمیه سالانه برنامه «جذب دستیاران پژوهشی» حداکثر ۳۰پزشک عمومی (خانم مجرد یا متأهل) و ۷۰دندانپزشک عمومی (خانم/ آقا) یا داروساز عمومی (خانم/ آقا) است.

داشتن معدل ۱۷یا بالاتر و حداقل یک مقاله منتشر شده و نمایه شده در ISI:Web of Scienceیا PubMed: MEDLINEبه عنوان نویسنده اول یا مسؤول یا حداقل دو مقاله منتشر شده و نمایه شده در نمایه نامه های فوق(بدون شرط نفر اول یا نویسنده مسوول) از شرایط جذب است.

البته پرونده افراد فارغ التحصیل از دانشگاه های تیپ ۱(تهران، شهید بهشتی، ایران، مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، کرمان، اهواز) با معدل ۱۶، واجد شرط ۲و با سوابق تحقیقاتی برجسته نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

 نحوه توزیع بر اساس رتبه‌بندی مراکز تحقیقاتی در ارزشیابی سالیانه که توسط معاونت تحقیقات و فناوری انجام می‌شود، صورت می‌گیرد.

فرآیند اجرا به صورت ثبت‌نام و ارسال مدارک (اطلاعات و مدارک لازم برای ثبت‌نام)، بررسی مدارک متقاضی توسط مسؤول برنامه در معاونت تحقیقات و فناوری (زمان‌بندی: حداقل یک روز و حداکثر یک هفته) و درصورت احراز شرایط متقاضی، ارسال معرفی نامه توسط معاونت تحقیقات و فناوری به اداره کل دفتر منابع انسانی وزارت بهداشت (زمان‌بندی: حداقل یک روز و حداکثر یک هفته) است.

جذب دستیاران پژوهش سرباز هم مخصوص مشمولان خدمت نظام وظیفه است که در مراکز تحقیقاتی استان تهران، استان گیلان، استان مازندران، شهر اصفهان، شهر تبریز، شهر شیراز موافقت نشده است.

علاقمندان و واجدان شرایط می توانند با مراجعه به سامانه http://rap.hbi.irاطلاعات تکمیلی را دریافت کرده و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

انتهای پیام