- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

بزرگداشت دکتر احمد فیروزآبادی دردانشگاه شریف

مراسم بزرگداشت دکتر فیروزآبادی استاد فقید دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف با حضور جمعی از مسوولان دانشگاه، اساتید، شاگردان و خانواده این استاد فرهیخته در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

به گزارش دیده بان علم ایران مراسم بزرگداشت دکتر احمد فیروزآبادی استاد بازنشسته دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف چهارشنبه ۸ آذرماه در دانشکده برگزار شد.
در این مراسم برخی از همکاران و شاگردان دکتر فیروزآبادی به بیان خاطرات و سجایای اخلاقی این استاد فقید پرداختند. دکتر احسان، دکتر رنجبر، دکتر تابنده، مهندس ملک پور، دکتر بهنیا، دکتر فرزانه، دکتر وکیلیان و دکتر حسین فیروزآبادی افرادی بودند در این جلسه به بیان خاطرات و ویژگی های این استاد پیشکسوت دانشگاه صنعتی شریف پرداختند.
دکتر احمد فیروزآبادی متولد سال ۱۳۰۱ می باشد. وی در سال ۱۳۳۳ در رشته فیزیک از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد و مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری خود را در خارج از کشور گذارند. دکتر فیروزآبادی در سال ۱۳۴۷ در دانشگاه صنعتی شریف استخدام شد.

این استاد فرهیخته طی سالهای فعالیتش در دانشگاه صنعتی شریف در سمت هایی همچون معاون آموزشی دانشکده مهندسی برق، مدیریت آموزش دانشگاه، معاونت اداری مالی و خزانه دار دانشگاه و ریاست دانشکده مهندسی برق خدمت کرد. استاد پس از سالها خدمت صادقانه در سال ۱۳۶۵ به افتخار بازنشستگی نایل شد و در روز ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ دار فانی را وداع گفت.
گفتنی است در این مراسم به پاس سالها تلاش و فعالیت های دلسوزانه و اثربخش دکتر احمد فیروزآبادی در راه اعتلای دانش و فرهنگ کشور و دانشگاه صنعتی شریف، لوح یادبودی به خانواده این استاد فقید اهدا شد.

انتهای پیام