شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

چهارمین مسابقات ملی دانش مغز برگزار می‌شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:31734
چهارشنبه، ۸ آذر، ۱۳۹۶ | 10:11

چهارمین مسابقات ملی دانش مغز برگزار می‌شود

چهارمین دوره مسابقات ملی دانش مغز با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود و برگزیده نهایی این رویداد به مسابقات جهانی برلین راه پیدا می‌کند.

به گزارش دیده بان علم ایران آزمون ملی دانش مغز به صورت سراسری در تهران و مراکز استان ها توسط انجمن علوم اعصاب ایران برپا شده که در زمان برگزاری مرحله نخست آزمون یعنی ۲۳ آذر دانش آموزان کشور به رقابت می پردازند.

برگزیدگان این مرحله پس از گذراندن دوره های آمادگی، در دوره دوم مسابقه که به زبان انگلیسی است، شرکت خواهند کرد.


دانش آموزان برای ثبت نام در این آزمون تا ۱۰ آذر ماه مهلت دارند و تمامی دانش آموزان ۱۳ تا ۱۸ ساله (رشته های مختلف) می توانند جهت ثبت نام به وب سایت این مسابقه مراجعه کنند.


بر اساس این گزارش، در مرحله اول این آزمون تعداد ۳۰ نفر از دانش آموزان با توجه به نمره اکتسابی، انتخاب و در اسفند ماه امسال تحت آموزش کوتاه مدت  فشرده قرار خواهند گرفت و برای آزمون مرحله دوم در فروردین ماه ۱۳۹۷ آماده خواهند شد. نفر برتر مرحله دوم به عنوان نماینده ایران در بیستمین دوره مسابقات جهانی، تابستان سال آینده به برلین اعزام خواهد شد. همچنین نمایندگان ایران در سه دوره گذشته مسابقات جهانی این حوزه شرکت کرده و عناوین چهارمی و پنجمی را در دو دوره گذشته کسب کرده اند.


مسابقه ملی دانش مغز (Brain Bee) برای اولین بار توسط نوربرت میسلینسکی در سال ۱۹۹۹ در دانشگاه مریلند کشور امریکا پایه گذاری شد. این رقابت‌ها با هدف علاقه‌مند کردن دانش‌آموزان به یادگیری در مورد مغز و کارکردهای آن، پرورش استعدادهای جوان، ‌استفاده از ایده‌های نو و هدایت نسل پویای امروز به تحصیل در حوزه علوم اعصاب، هر ساله در سطح دنیا برگزار می‌شود.

 

این مسابقات در بیش از ۱۵۰ مرکز و ۳۰ کشور دنیا برگزار شده و برگزیدگان مسابقات کشوری، هر ساله در یک نقطه از دنیا گرد هم آمده و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. به این ترتیب بیش از سی هزار دانش‌آموز از سراسر دنیا هر سال به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و اخبار این مسابقات تحت پوشش گسترده خبری در سرتاسر دنیا قرار می‌گیرد. در ایران نیز این مسابقه امسال برای چهارمین بار در ایران زیر نظر انجمن علوم اعصاب ایران و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی به صورت کشوری و در دو مرحله برگزار می شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی علوم شناختی

ارائه آخرین یافته‌های نقشه‌برداری مغز در کنگره بین‌المللی علوم اعصاب

ساخت “سیستم پایش میزان اکسیژن مغز در عمل‌های جراحی قلب باز “

گامهای محققان کشور در توسعه ریزسیستم‌های قابل کاشت در بدن

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها