پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

«دانشکدگان»، «دانش کوی» یا «دانشمان»: دانشگاه تهران در جست و جوی واژه جایگزین «پردیس»

نسخه قابل پرینت
کد خبر:31679
چهارشنبه، ۸ آذر، ۱۳۹۶ | 10:52

«دانشکدگان»، «دانش کوی» یا «دانشمان»: دانشگاه تهران در جست و جوی واژه جایگزین «پردیس»

دانشگاه تهران که چندی پیش فراخوانی برای پیشنهاد واژه جایگزین به جای کلمه «پردیس» اعلام کرده بود سه واژه «دانشکدگان»، «دانش کوی» و «دانشمان» را به عنوان واژگان منتخب اعلام و تاکید کرد استفاده از هریک از این واژگان به جای کلمه «پردیس» منوط به بررسی‌های بیشتر شده است.

به گزارش دیده بان علم ایران در اطلاعیه دانشگاه تهران آمده است: «پس از دریافت واژگان در مهلت مقرر، هیأت رئیسه دانشگاه با توجه به فراوانی و تنوع واژگان رسیده، کمیته‌ای را مأمور بررسی تخصصی موضوع کرد. این کمیته که متشکل از استادان طراز اول دانشگاه بود، پس از بررسی تخصصی موضوع، سه واژه «دانشکدگان»، «دانش کوی» و «دانشمان» را انتخاب و به هیأت رئیسه دانشگاه پیشنهاد کرد.

هیأت رئیسه دانشگاه نیز این سه واژه را به عنوان واژگان منتخب از بین کل واژگان ارسالی مورد تأیید قرار داد، اما استفاده از هریک از این واژگان به جای کلمه «پردیس» منوط به بررسی‌های بیشتر شده است، که در حال سپری ساختن مراحل مربوط است.»

هیات رییسه دانشگاه تهران با توجه به استقبال گسترده از این فراخوان و تعدد پیشنهادکنندگان هر یک از واژگان منتخب، جوایز فراخوان را افزایش داده به طوری که چهار پیشنهاد دهنده واژه «دانشکدگان» هر کدام یک سکه تمام بهار آزادی و ۱۸ پیشنهادکننده دو نام منتخب دیگر هر کدام یک ربع سکه بهار آزادی دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام

 

مطالب مرتبط

دانشجوی ایرانی، برنده جایزه جهانی «طراحی نورپردازی»

موفقیت دانشمند ایرانی در ساخت لباس با قابلیت اندازه‌گیری قند خون

جایزه مخترع برتر جهان اسلام به دانشیار دانشگاه صنعتی شریف رسید

جایزه دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت به پژوهشگر ایرانی رسید

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها