- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

آموزش نخستین فضانورد اماراتی در روسیه

آژانس فضایی روسیه طبق قراردادی با مقامات امارات متحده عربی آموزش نخستین فضانورد اماراتی را بر عهده گرفته است.

به گزارش دیده بان علم ایران، دنیس منتوروف، وزیر صنعت و تجارت فدراسیون روسیه پس از افتتاح کمیسیون بین المللی فدراسیون روسیه و امارات متحده عربی به خبرنگاران گفت: توافق بین امارات متحده عربی و روسکاسموس (آژانس فضایی روسیه) در آماده سازی نخستین فضانورد اماراتی حاصل شده است.

مقامات امارات اعلام کرده‌اند که این کشور قصد دارد تا سال آینده شرکت‌هایی را برای تربیت فضانورد راه‌اندازی کنند تا از سال ۲۰۲۰ فضانوردان این کشور بتوانند با موشک‌های دیگر کشورها به فضا بروند.

سالم المری، معاون مرکز فضایی محمد بن راشد امارات گفته داشتن یک برنامه فضایی بلندمدت برای دولت امارات یک راهبرد اساسی محسوب می‌شود.

به گفته وی هدف امارات صرفا انجام پروازهای فضایی نیست و قصد دارد که از دستاوردهای علمی و فناورانه این سفرها استفاده کند.

این برنامه با درخواست رسمی دولت امارات آغاز می‌شود و در ابتدا فرایند انتخاب فضانوردان طی شش تا ۱۰ ماه انجام خواهد شد.

امارات متحده عربی در سال‌های اخیر ابراز علاقه فراوانی نسبت به فضا ابراز کرده است و همچنین یک سازمان فضایی ملی تاسیس کرده و پروژه‌های ماهواره‌ای متعددی را تأمین مالی کرده است.

این کشور همچنین در یک ماموریت فضایی به مدار مریخ به نام “امید”(Hope) حضور دارد که قرار است در سال ۲۰۲۰ برای مطالعه اتمسفر مریخ راه‌اندازی شود.

امارات قرار است در سال ۲۰۲۰ میزبان هفتاد و یکمین کنگره بین‌المللی نجوم باشد. این کنگره در سال ۲۰۱۸ در برمن آلمان و در سال ۲۰۱۹ در واشنگتن آمریکا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام