جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

برگزاری چالش فناوری ساخت مواد جدید جاذب آلودگی‌های نفتی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:31608
سه شنبه، ۷ آذر، ۱۳۹۶ | 09:18

برگزاری چالش فناوری ساخت مواد جدید جاذب آلودگی‌های نفتی

همزمان با همایش ملی زیست فناوری دریا، دانشگاه هرمزگان با حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی، چالش فناوری ساخت ابرجاذب های جذب کننده آلودگی های نفتی را برگزار می کند.

به گزارش دیده بان علم ایران، سالانه ۱۴ هزار حادثه نشت نفت رخ می‌دهد که بسیاری از آن‌ها در ابعاد کوچک و قابل جمع‌آوری هستند اما برخی هم فاجعه بار و آسیب زننده هستند.

زمانی که نفت وارد محیط آبی می شود به شکل های متفاوتی از جمله فیزیکی، شیمیایی و فرایندهای زیستی دچار تغییر و تحول شده و بر محیط آبی اثر می گذارند. به محض ورود آلودگی نفتی به محیط‌های آبی، فرآیند تغییرات فیزیکی و شیمیایی آغاز می‌گردد. ورود مواد نفتی به منابع آبی اثرات زیان‌بار کوتاه مدت و بلند مدت متعددی بر زیست‌گاه‌ها و انواع مخلوقات دارد.


ورود نفت به منابع آبی، صدمات و خسارات متعددی را بر محیط زیست انسان‌ها و دیگر جانداران به‌همراه دارد که این مساله موجب شده تا در مراکز علمی جهان به‌طور مستمر بر روی ساخت موادی برای کاهش و رفع آلودگی نفتی آبها مطالعه و آزمایش کنند تا موادی به تولید برسد که بیشترین بهره‌وری را در این مسئله داشته باشد؛
از این رو چالش فناوری ساخت ابرجاذب های جذب کننده آلودگی های نفتی توسط دانشگاه هرمزگان و با حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی برگزار می شود.


دریافت ایده های اولیه این رویداد اول آبان لغایت ۱۵ آذر و داوری اولیه و انتخاب ایده های برگزیده ۱۵ تا ۲۰ آذر می باشد که سه ایده برگزیده انتخاب و به هر کدام تسهیلات سه میلیون تومانی جهت ارائه نمونه اولیه اعطا می شود.


جلسه ارایه نمونه و داوری در تاریخ ۳۰ بهمن ماه برگزار خواهد شد و در مراسمی از ایده برتر تقدیر و مبلغ پنج میلیون تومان اهدا می شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

سنتز سبز نانوذرات نقره با عصاره برگ درخت انبه در کشور

فراخوان حمایت از پژوهشگران «زیست فناوری» و طرح‌های پژوهشی «علوم شناختی»

محققان کشور به دنبال تولید نمک خوراکی از جلبک‌های دریایی

«تولید محصولات آرایشی از منابع ایمن دریا» ، مقام اول ایده بازار دریایی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها