جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

وزیر صنعت در مراسم معارفه رییس جدید سازمان زمین شناسی تاکید کرد: تامین تجهیزات پیشرفته از محل سرمایه‌گذاری خارجی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:31559
یکشنبه، ۵ آذر، ۱۳۹۶ | 16:00

وزیر صنعت در مراسم معارفه رییس جدید سازمان زمین شناسی تاکید کرد: تامین تجهیزات پیشرفته از محل سرمایه‌گذاری خارجی

وزیر صنعت، معدن و تجارت طی حکمی دکتر راضیه لک را به عنوان معاون وزیر و رئیس جدید سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور منصوب کرد.

به گزارش دیده بان علم ایران  محمد شریعتمداری در مراسم معارفه وی و تکریم مهندس محمدتقی کره‌ای رییس پیشین این سازمان گفت: مهندس کره ای  با وجود محدودیت‌های جدی منابع ، کار دشواری را در این مدت داشته و بسیار موفق عمل کرده است.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت،نام سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در رده بالایی در حوزه علم و دانش قرار دارد و همیشه روند رو به رشدی را  طی کرده که این امر باعث افتخار بخش صنعت و معدن کشور است.

وی با بیان این‌که طی سال‌های اخیر برنامه عملیاتی گسترده‌ای در حوزه اکتشاف معادن انجام شده، تصریح کرد:  همه فعالیت‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در جایگاه خود بسیار قابل توجه است که بر همین اساس در دوره جدید علاقه‌مند هستیم در حوزه معدن گام‌های بلندتری برداشته شود.

به گزارش دیده بان  علم به نقل از سایت زمین  شناسی، شریعتمداری سرعت بخشیدن به روند اکتشافات معدنی در کشور را به عنوان یکی از برنامه‌های وزارتخانه متبوع عنوان کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های موجود برای تحقق این امر استفاده کنیم و در زمینه تنظیم قرارداد‌ها مشابه آنچه در بخش نفت است به جایگاه مناسبی برسیم و تجهیزات پیشرفته را از محل سرمایه‌گذاری خارجی تامین کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که عزم و اراده جدی در این زمینه بسیار زیاد است، تصریح کرد: به طور یقین در این بخش موفق خواهیم شد و به جایگاه شایسته‌ای در این زمینه دست خواهیم یافت.

وی با بیان این‌که حوزه معدن در مجلس شواری اسلامی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و مسائل و مشکلات زیادی بین متولیان بخش معدن و زیست‌محیطی وجود دارد، خاطرنشان کرد:  بهره‌برداری و گسترش معادن با مشکلاتی مواجه است که تنوع نظرات در این رابطه باعث می‌شود دولت به بررسی نظرات پرداخته و به یک نظر جامع در این زمینه بر اساس قانون دست یابد.

شریعتمداری ضمن ابراز امیدواری نسبت به دستیابی به اجماع میان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، ایمیدرو و معاونت معدنی کشور، خاطرنشان کرد: طبق نظر مقام معظم رهبری می‌توان به موضوع معادن مانند نفت توجه کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به طرح استعفای محمدکره‌ای در زمان تصدی مهندس نعمت‌زاده بر این وزارتخانه، افزود: افراد مختلف با شایستگی در حوزه معدن و زمین‌شناسی در کشور وجود داشتند ولی به سابقه علمی و اجرایی خانم لک در این زمینه و شایستگی‌های ایشان در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور جمع‌بندی و نتایج بر این بود که از ایشان برای فعالیت در این عرصه دعوت شود.

وی ضمن اذعان بر این‌که باید این سنت فعالیت مردان در زمینه مدیریتی کشور شکسته شود، تصریح کرد: با انتخاب ایشان هدف کلی ما برای فعالیت بانوان فرهیخته کشور در عرصه‌های مختلف محقق خواهد شد و شاید بانوان بهتر بتوانند فعالیت‌ها را اداره کنند.

به گفته شریعتمداری اگر زنان به این عرصه‌ها وارد نشوند این حق مغفول مانده همچنان مغفول خواهد ماند که بر همین اساس باید از توان ارزشمند بانوان در صحنه مدیریت کشور بهره ببریم و با توجه به این‌که حضور بانوان صحنه را منطقی‌تر، شادابتر و عاطفی‌تر خواهد کرد به نظر می‌رسد علاقه و انگیزه برای ادامه مسیر در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور بیشتر محقق خواهد کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تجربه کافی خانم لک در بخش مدیریتی و علمی کشور را موجب توسعه و پیشرفت این سازمان عنوان کرد و گفت: نیروی جدید به معنای تزریق خون جدید به بدنه این مجموعه است و بدون تردید موجب نتایج ثمربخشی خواهد شد که شرط اصلی آن سنت‌شکنی مردان است تا با همکاری جانانه و مردانه اجازه دهند ایشان با قوت و قدرت بر صندلی ریاست سازمان و به عنوان معاون وزیر فعالیت کند تا این مجموعه روند رو به رشد خود را بیش از گذشته طی کند.

بر اساس این گزارش، دکتر راضیه  لک که پیش از این مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی فناوری اطلاعات و بودجه این سازمان بود،  فارغ‌التحصیل دکترای تخصصی زمین‌شناسی از دانشگاه تربیت معلم تهران است.

راضیه لک، پیش از این مسئولیت‌های دانشیار پژوهشکده علوم‌زمین، رئیس گروه ژئوفیزیک دریا، معاون مدیر زمین‌شناسی دریایی، سرپرست دفتر زمین‌شناسی دریایی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و همچنین کارشناس رسوب‌شناس و کارشناس اکتشاف در سازمان صنایع و معادن استان همدان را نیز به عهده داشته است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

کشف ردپای پرندگان در رسوبات مربوط به ۳۳ تا ۲۷ میلیون سال پیش ناحیه قم

کلوت‌های بیابان لوت و غار نمکدان قشم در فهرست ۱۰۰ محدوده برتر میراث زمین شناختی جهان

رییس سازمان زمین شناسی خبر داد: احتمال وقوع سونامی در آب های شمال کشور

پیشکسوت هواشناسی هشدار داد: احتمال وقوع طوفانی بسیار عظیم در خلیج فارس

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها