جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

اعلام آمادگی اتحادیه اروپا برای گسترش مشارکت پژوهشگران ایرانی در برنامه چشم انداز ۲۰۲۰

نسخه قابل پرینت
کد خبر:31490
شنبه، ۴ آذر، ۱۳۹۶ | 16:45

اعلام آمادگی اتحادیه اروپا برای گسترش مشارکت پژوهشگران ایرانی در برنامه چشم انداز ۲۰۲۰

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل، در سومین نشست گفت و گوهای بلندپایه میان ایران و اتحادیه اروپا ، آخرین وضعیت همکاری های دو طرف در زمینه علوم، فناوری و آموزش عالی را تشریح و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای توسعه برنامه جذب دانشجویان اروپایی اعلام کرد.
به گزارش دیده بان علم ایران دکتر حسین سالار آملی در نشستی با مقام های اروپایی در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه گفت: ظرفیت های گسترده ای برای همکاری ایران و اتحادیه اروپا در زمینه توسعه همکاری های علمی و فناوری وجود دارد.
قائم مقام وزیرعلوم در امور بین الملل، حوزه های فناوری های جدید، بهداشت و پزشکی و تغییرات اقلیمی را سه حوزه اولویت دار و مهم در همکاری های علمی ایران و اتحادیه اروپا اعلام کرد و از تلاش برای توسعه همکاری پژوهشگران ایرانی در پروژه های علمی و فناوری اتحادیه اروپا خبر داد.
دکترسالار آملی همچنین با اشاره به ظرفیت های پذیرش دانشجویان بین المللی در دانشگاه های برتر ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تعداد بیشتری از دانشجویان بین المللی از کشورهای اروپایی را جهت تحصیل در دانشگاه های برتر کشور پذیرش کند.
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در حاشیه نشست گفت و گوهای سیاسی عالی رتبه ایران و اتحادیه اروپا، با پاتریک چایلد معاون اداره کل پژوهش و نوآوری کمیسیون اروپا دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار، دو طرف زمینه های گسترش همکاری های مشترک را بررسی کردند. پاتریک چایلد، آمادگی اتحادیه اروپا را برای گسترش مشارکت پژوهشگران ایران در برنامه چشم انداز ۲۰۲۰ اتحادیه اروپا و همچنین شورای پژوهشی اروپا اعلام کرد.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

مشارکت ایران در تدوین دستورالعمل‌های جهانی نانومواد

شرایط پذیرش بدون آزمون المپیادی ها هم سخت تر شد/مدال آوران ملی تنها در رشته مرتبط و به یک دانشگاه معرفی می شوند!

رئیس سازمان فضایی : ایران رتبه اول تولید علم فضا در منطقه را دارد

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم : اقتصاد دانش‌بنیان موتور محرک توسعه اقتصادی است

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها