چهارشنبه، ۲۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Wednesday, 17 April , 2024

سامانه مدیریت یکپارچه مراکز پردازش سریع کشور رونمایی شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:31102
شنبه، ۲۷ آبان، ۱۳۹۶ | 15:34

سامانه مدیریت یکپارچه مراکز پردازش سریع کشور رونمایی شد

سامانه مدیریت یکپارچه مراکز پردازش سریع کشور با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاون پژوهش و فناوری وزیر و روسای تعدادی از دانشگاهها و مراکز پژوهشی کشور رونمایی شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، منصور غلامی، وزیر علوم در آیین رونمایی از این سامانه گفت: سامانه مدیریت یکپارچه مراکز پردازش سریع کشور، همتراز پروژه‌های کلان و مهم پژوهشی کشور است و امیدواریم در آینده نزدیک با رونمایی از دستاوردهای پژوهشی مهم دیگری، مردم علم دوست کشور را خوشحال کنیم.

وحید احمدی، معاون سابق پژوهش و فناوری وزارت علوم و رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور هم گفت: هم اکنون چندین مرکز پردازش سریع در دانشگاههای بزرگ کشور وجود دارد که برای استفاده دانشگاههای متوسط از این سامانه ها، ایجاد یک شبکه یکپارچه در کشور ضروری بود.

وی با اشاره به اینکه این شبکه به صورت مجازی و نرم افزاری امکان استفاده همه دانشگاهها و مراکز پژوهشی کشور را از مراکز محاسباتی با سرعت بالا، فراهم می‌کند گفت: در فاز دوم، مرکز ملی ابررایانش در کشور تاسیس خواهدشد.

دکتر احمدی، افزایش سرعت و سهولت و دسترسی به امکانات پردازش سریع، کاهش هزینه ها را از مزایای ایجاد سامانه مدیریت یکپارچه مراکز پردازش سریع کشور نام برد.

این سامانه پنج مرکز پردازش سریع پژوهشگاه دانش های بنیادی، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه شهید بهشتی را به هم متصل و انتخاب مراکز پردازش سریع مناسب را برای کاربران ساده تر می کند.

روسای دانشگاههای صنعتی شریف، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی امیرکبیر، شهید بهشتی و پژوهشگاه دانش های بنیادی در این آیین حضور داشتند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

مراسم دوازدهمین دوره اهدای جوایز بخش ایران IEEE با حضور رییس منتخب موسسه بین‌المللی برگزار شد

وزیر علوم: فعلا خبری از تعویق آزمون سراسری و کارشناسی ارشد نیست

برکناری برومند از معاونت تحقیقات و فناوری وزرات علوم/ رحیمی، معاون وزیر علوم شد

ایران، صاحب «کرسی یونسکو در ترویج علم» شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها