- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

برگزاری مسابقات ملی طراحی سیستم‌های دیجیتال در دانشگاه تهران

چهارمین دوره مسابقات ملی طراحی سیستم‌های دیجیتال در راستای پیشرفت علمی دانشجویان در عرصه‌ فناوری‌های نوین و ارائه مناسب این پیشرفت‌ها به شرکت‌های فعال در این زمینه اول و دوم آذر ۱۳۹۶ در پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
به گزارش دیده بان علم ایران از جمله اهداف این مسابقات می‌توان به برقراری ارتباط موثر بین صنعت و دانشگاه در راستای ایجاد اشتغال برای دانشجویان فارغ‌التحصیل گرایش‌های سیستم‌های دیجیتال و معماری کامپیوتر، ایجاد فرهنگ ارائه درس‌های کاربردی در دانشگاه‌های کشور، آشنایی صنعت کشور با قابلیت‌های دانشجویان در عرصه طراحی سیستم‌های دیجیتال و اشاعه روند نوین طراحی سیستم‌های دیجیتال در دانشگاه‌های کشور اشاره کرد.
شرکت‌های فعال در عرصه طراحی سیستم‌های دیجیتال تمایل زیادی به جذب آگاهانه دانشجویان نخبه دارند که این مسابقات بستری مناسب برای این منظور خواهد بود.
همچنین این مسابقات زمینه ای برای یادگیری مطالب درسی توسط دانشجویان در محیطی رقابتی و جذاب خواهد بود. این امر می‌تواند به کاربردی شدن دروس دانشگاهی و در نتیجه اشتغال‌زایی کمک فراوانی بکند.
آشنایی صنعت کشور با قابلیت‌های دانشجویان در عرصه طراحی سیستم‌های دیجیتال باعث می‌شود که صنعت کشور به طرح موضوع و مسئله بپردازد تا با تکیه بر توانایی‌های داخلی و در بستر فناوری‌های نوین به راه‌حل‌های مناسبی دست یابد.از جمله اهداف دیگر این مسابقات می‌تواند ایجاد بستر مناسب برای یادگیری روند نوین طراحی سیستم‌های دیجیتال توسط دانشجویان دانشگاه‌های محرومی باشد که در آنها دروس مناسبی در این راستا ارائه نمی‌شود.
مراسم افتتاحیه این مسابقات ساعت ۹ صبح اول آذر و اختتامیه آن ساعت ۱۴ دوم آذر در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.
انتهای پیام