- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

برندگان دومین جایزه «یوسرن» معرفی شدند

دومین کنگره شبکه جهانی آموزش و پژوهش علمی «یوسرن» برگزار و برندگان جایزه ۲۰۱۷ معرفی شدند.

 

فرشته هاشمی Bamdad1390@

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران دومین کنگره شبکه جهانی آموزش و پژوهش علمی /  UNIVERSAL  SCIENTIFIC EDUCATION & RESEARCH NETWORK دهم نوامبر، همزمان با «روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه» با حضور دکتر نیما رضایی موسس یوسرن و  شماری از دانشمندان جوان و یک درصد برتر جهان در شهر خارکیف اوکراین برگزار شد.

شبکه  USERN  دی ماه سال ۹۴، به ابتکار دکتر نیما رضایی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ، دانشمند ایرانی حاضر در فهرست دانشمندان یک درصد برتر علوم پزشکی جهان و با همراهی تیمی از دانشجویان جوان علوم پزشکی، با هدف برداشتن مرزهای علمی، ایجاد و توسعه ارتباطات و تعاملات گسترده علمی بین محققان و بویژه دانشمندان سراسر دنیا در حوزه های علمی پایه گذاری شد.

 

سخنرانی دکتر نیما رضایی در دومین کنگره یوسرن در اوکراین

مراسم افتتاحیه کنگره در روز اول با سخنرانی دکتر نیما رضایی رئیس و موسس یوسرن، جولیا سیتلیچنا، استاندار خارکیف، لودمیلا بلووا رئیس کنسرسیوم دانشگاهی خارکیف، ویل باکیروف رئیس دانشگاه کارازین، و با حضور و لادیمیر لیسویی رئیس دانشگاه ملی پزشکی، یوگن سوکول رئیس دانشگاه پلی تکنیک و آلا کتویتسکا رئیس دانشگاه داروسازی برگزار شد.

سپس دانشمندان یک درصد برتر از کشورهای ایران کانادا، آلمان، آمریکا، ایتالیا،  اسلوونی و انگلستان در مراسم افتتاحیه در حیطه های مختلف علمی سخنرانی کردند.

«تکامل در علوم مختلف» محور سخنرانیهای دومین کنگره جهانی یوسرن بود و دانشمندان در زمینه تحول در اکوسیستم، علوم تغذیه، کهکشانها، ژنهای انسانی، انرژی های تجدیدپذیر، بیماری های سیستم ایمنی، بیماری های اعصاب و روان، تشخیص سرطان، نانوذرات، و همکاری های جوامع انسانی به سخنرانی پرداختند.

خارکیف، میزبان سومین رقابت بین المللی نقاشی کودکان بیمار

در روز اول کنگره، خارکیف همچنین میزبان مراسم سومین جشنواره نقاشی برای کودکان بیمار  بود. این جشنواره بین المللی برای سومین سال متمادی با شرکت بیش از ۱۴۰۰ کودک و نوجوان از سراسر جهان با هدف حمایت روانی از کودکان بیمار و با پرپایی نمایشگاه آثار برگزیده در ۳۰ شهر دنیا برگزار شد. در مراسم اختتامیه رتبه های اول تا سوم برگزیده در چهار گروه سنی مورد تقدیر دانشمندان و روسای دانشگاه های خارکیف قرار گرفتند.

 

خارکیف، میزبان سومین رقابت بین المللی نقاشی کودکان بیمار

میزبانی روز دوم کنگره یوسرن در اوکراین را چهار دانشگاه ملی پزشکی خارکیف، دانشگاه ملی داروسازی، دانشگاه پلی تکنیک، دانشگاه کارازین خارکیف با همکاری کنسرسیوم دانشگاهی خارکیف و استانداری خارکیف بر عهده داشتند.

پروفسور کاپاچیولی ، اخترفیزیکدان از دانشگاه ناپل ایتالیا  در زمینه امکان وجود حیات در کرات دیگر در دانشگاه کارازین سخنرانی کرد. سپس ۵ پژوهشگر جوان به ارائه نتایج تحقیقات خود در حیطه های فیزیک، نجوم، پزشکی و فناوری اطلاعات سلامت پرداختند. این برنامه با برگزاری پنل علمی با موضوغ تعادل میان جمعیت و منابع پایان یافت.

 

سخنرانی دانشمندان در دومین کنگره یوسرن با محور تکامل در علوم

در دانشگاه پلی تکنیک اوکراین نیز ، پروفسور دانیل پائولی در باب علوم زمین شناسی و اقیانوس ها سخنرانی کرد و پروفسور تیتریسی به ارائه نتایج تحقیقات در حیطه ایجاد کربن از بیومس ها پرداخت. سپس دانشمندان جوان سخنرانی کرده و در بخش دیگر به ارائه پوستر پرداختند.

در دانشگاه داروسازی پروفسور مارکوس فیشر از آلمان در مورد ساخت ویتامین B12 و پروفسور کودا از ایتالیا در مورد تشخیص سرطان با استفاده از نانو ذرات سخنرانی خود را ارائه کرد و ادامه برنامه با سخنرانی و ارائه پوستر دانشجویان و پژوهشگران جوان ایرانی و اوکراینی دنبال شد.

دانشگاه پزشکی خارکیف در دو بخش میزبان سخنرانی پروفسور ایچلر در زمینه یافتن ژن های موثر در ایجاد تاخیر رشد عصبی، پروفسور قاضی الدین از آمریکا در زمینه یافتن بیومارکرهای اوتیسم، پروفسور پرک از اسلوونی در زمینه تحول در نظریه بازی ها و نحوه استفاده از آن، و کارگاه نگارش کتاب با همکاری انتشارات بین المللی با تدریس دکتر نیما رضائی بود. ارائه پوستر و سخنرانی دانشمندان جوان در این دانشگاه نیز دنبال شد.

 

تور بازدید از اماکن دیدنی و تاریخی شهر خارکیف آخرین برنامه روز دوم کنگره با رویکرد بین رشته ای و بین دانشگاهی بود.

در روز سوم کنگره یوسرن مصادف با روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه ،مراسم اختتامیه کنگره و اهدای جوایز سالانه یوسرن در پنج حیطه اصلی علوم فرمال،  فیزیکی، زیستی، پزشکی و اجتماعی برگزار شد.

بیش از ۵۵۰۰ دانشمند و پژوهشگر جوان زیر ۴۰ سال برای دریافت جایزه یوسرن نامزد شده و به رقابت پرداختند. داوری این رقابت علمی که با آغاز سال میلادی ۲۰۱۷ کلید خورده بود توسط اعضای بورد علمی شبکه یوسرن شامل دانشمندان یک درصدر برتر از سراسر جهان و برندگان جایزه نوبل انجام شد. در دور اول داوری تعداد ۱۰۳ متقاضی به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و با انجام دور بعدی مجموعا ۲۰ نامزد برتر در ۵ حیطه علمی مشخص شدند و با انجام آخرین مرحله داوری پنج برنده نهایی جایزه یوسرن ۲۰۱۷ مشخص شد.

جایزه ۱۰ هزار دلاری یوسرن شامل ۵ هزار دلار جایزه نقدی و ۵ هزار دلار تسهیلات علمی است.

معرفی برندگان دومین جایزه جهانی «یوسرن»

Medical sciences

پروژه ” Brain dynamics and flexible behavior in autism and attention-deficit/hyperactivity disorder ” توسط Lucina Qazi Uddin با ۸۲ مقاله و اچ ایندکس ۴۰ برنده جایزه یوسرن در زمینه علوم پزشکی شد.

Formal sciences

پروژه ” Multilayer structure and dynamics of the physical world: modeling the complexity of systems of systems ” توسط Manlio De Domineco با ۸۶ مقاله و اچ ایندکس  ۲۹ برنده جایزه یوسرن در زمینه علوم فرمال شد.

Biological sciences

پروژه ” The design of efficient and low cost electrocatalysts catalysts without the use of critical metals ” توسط Maria Magdalena Titirici با ۱۱۲ مقاله و اچ ایندکس ۵۳ برنده جایزه یوسرن در زمینه علوم فیزیکی شد.

Biological sciences

پروژه ” Hybrid immune-eluding nanocrystals as smart and active theranostic weapons against cancer -TrojaNanoHorse ” توسط Valentina Alice Cauda با ۷۷ مقاله و اچ ایندکس  ۲۶ برنده جایزه یوسرن در زمینه علوم زیستی شد.

social sciences

پروژه ” Transitions towards cooperation in human societies ” توسط Matjaz Perc با ۲۶۶ مقاله و اچ ایندکس ۶۶ برنده جایزه یوسرن در زمینه علوم اجتماعی شد.

 

در پایان میزبانی کنگره و جشنواره اهدای جوایز یوسرن در سال ۲۰۱۸ از میان ۴ کشور نامزد، به ایتالیا تعلق گرفت.

شبکه جهانی آموزش و پژوهش  علمی یوسرن در حال حاضر بیش از ۵۶۰۰ عضو از بیش از ۶۵ کشور دنیا دارد و بیش از ۳۰۰ دانشمند یک درصد برتر دنیا شامل ۱۴ برنده جایزه نوبل و ابل جزو بورد مشاورین این شبکه علمی هستند.

به گزارش دیده بان علم ایران نخستین کنگره یوسرن سال گذشته با سخنرانی «پروفسور جان گوردن» برنده جایزه «نوبل پزشکی» ۲۰۱۲ و کاشف سلول‌های بنیادی القایی و سخنرانی غیرحضوری پروفسور «لوییس نویرنبرگ» برنده «آبل» ۲۰۱۵ و با حضور ۹۰۰ دانشمند، محقق و دانشجو در تهران برگزار شد.

 

 

انتهای پیام