سه شنبه، ۲۸ فروردین، ۱۴۰۳ | Tuesday, 16 April , 2024

اعطای جایزه یادبود «توران میرهادی» به مروجان علم در بین کودکان

نسخه قابل پرینت
کد خبر:30760
سه شنبه، ۲۳ آبان، ۱۳۹۶ | 13:37

اعطای جایزه یادبود «توران میرهادی» به مروجان علم در بین کودکان

انجمن ترویج علم ایران با پایه گذاری جایزه یادبود توران میرهادی به پاس يك عمر تلاش وی در راه ترويج علم و آگاهي درصدد است با اعطای این جایزه از مروجاني كه علم را براي كودكان اين مرز و بوم ترويج مي كنند، تقدیر کند.

به گزارش دیده بان علم ایران، در مراسم اعطای هجدهمین جایزه ترویج علم ایران و اختتاميه هفته ترويج علم هم که روز پنجشنبه ۲۵ آبان از ساعت ٤ عصر در محل باغ كتاب تهران برگزار مي شود به منظور سپاسداشت مقام والاي خانم توران ميرهادي براي يك عمر تلاش در راه ترويج علم و آگاهي، لوح يادبودي به خانواده ايشان اهدا خواهد كرد.

حضور عموم علاقه‌مندان در این برنامه که روز پنجشنبه ۲۵ آبان ماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸:۳۰ در باغ کتاب تهران برگزار می شود، آزاد است.

توران میرهادی (زاده ۱۳۰۶ در شمیران – درگذشته ۱۸ آبان ۱۳۹۵ در تهران) استاد ادبیات کودکان، نویسنده و کارشناس آموزش و پرورش و از شخصیت های برجسته فرهنگی بود.

میرهادی بیش از شصت سال در گسترهٔ آموزش و پرورش و فرهنگ و ادبیات کودکان کوشید و در این راه یکی از چهره‌های تأثیرگذار سدهٔ کنونی ایران است.

او ۲۵ سال مجتمع آموزشی تجربی فرهاد یا مدرسه فرهاد را از از سال ۱۳۳۴ تا ۱۳۵۹ اداره کرد. این مجتمع یکی از آموزشگاه‌های تجربی و الگووارهٔ ایران بود که هدف‌ها و کارکردهای آموزش و پرورش مدرن در آن تجربه و ارزیابی می‌شد.

توران میرهادی به همراه لیلی ایمن (آهی) از بنیان‌گذاران شورای کتاب کودک بود و از سال ۱۳۵۸ سرپرستی تدوین و تألیف فرهنگنامه کودکان و نوجوانان را نیز برعهده داشت. میرهادی را «مادر ادبیات کودک و نوجوان در ایران» خوانده‌اند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

جایزه «دستاورد تمام عمر» سازمان همکاری‌های اسلامی به دو دانشگر ایرانی رسید

دانشجوی ایرانی، برنده جایزه جهانی «طراحی نورپردازی»

موفقیت دانشمند ایرانی در ساخت لباس با قابلیت اندازه‌گیری قند خون

جایزه مخترع برتر جهان اسلام به دانشیار دانشگاه صنعتی شریف رسید

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها