جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

کلانتری:«فناوری هراسی» به اندازه پیاده‌سازی فناوری در کشور رواج دارد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:30571
شنبه، ۲۰ آبان، ۱۳۹۶ | 18:45

کلانتری:«فناوری هراسی» به اندازه پیاده‌سازی فناوری در کشور رواج دارد

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: امروزه فناوری هراسی به اندازه پیاده‌سازی فناوری در کشور وجود دارد، به گونه‌ای که در جلسه‌ای که با فناوران داشتیم، برخی مطرح می کردند که در مواردی به چشم جاسوس به آنها نگاه می‌شود!

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، دکتر عیسی کلانتری عصر امروز طی سخنانی در افتتاحیه پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی در تبریز با تاکید بر اهمیت توجه به فناوری برای رفع مشکلات کنونی گفت: این مشکلات که زاییده علم ناقص است با روش‌های سنتی قابل درمان نیست. آلودگی هوا، ریزگردها، پسماندها و خشک شدن تالاب‌ها از جمله مشکلات عدیده کشور هستند که تنها با رویکردهای فناورانه قابل رفع است.

وی با بیان اینکه این معضلات ناشی از نادانی افراد بوده است، اظهار کرد: در جاهایی کشاورزی را توسعه دادیم و آب را مصرف کردیم،بدون آنکه به مسائل ریزگردها توجهی صورت گیرد و علاوه بر آن زباله تولید کردیم و بلد نیستیم که چگونه آن را دفن کنیم.

کلانتری با تاکید بر اینکه ما می‌خواهیم محیط زیست را آلوده کنیم و محیط زیست پاک هم داشته باشیم، اضافه کرد: در دانشگاه‌های کشور پتانسیل‌های زیادی وجود دارد که در حال حاضر این ظرفیت‌های علمی خالی مانده است و از آن استفاده نمی‌شود.

معاون رییس جمهور یکی از مشکلات کشور را عدم اجرای دستورالعمل‌ها و قوانین موجود دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۰ درصد آلودگی‌های هوا در تهران ناشی از تردد کامیون‌هایی است که در نیمه‌شب وارد تهران می‌شوند.

کلانتری با تاکید بر نقش فناوری‌ها در رفع معضلات زیست محیطی، خاطرنشان کرد: این در حالیست که تا جایی‌که روش‌های فناورانه به کسی لطمه وارد نکند، اجرایی می‌شود؛ در غیر این صورت طرح با توقف مواجه خواهد شد.

وی با تاکید بر نقش دولت در این زمینه تاکید کرد: باید برای همیشه فناوری‌هراسی را در کشور ریشه‌کن کرده و فناوری‌ها را وارد سیستم مدیریت کنیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

تولید «بادمجان تراریخته» با «بتاکاروتن» بیشتر در ژاپن

کاشت درخت به یاد پایه‌گذار فقید بیوتکنولوژی کشاورزی ایران

رییس اداره نظارت و ارزیابی غذاهای ویژه: غیرتراریخته‌ها هیچ حسن و مزیتی نسبت به محصولات تراریخته ندارند

بیانیه مشترک انجمن های تخصصی حوزه علوم زیستی و کشاورزی در انتقاد از کارزار رسانه‌ای تحریف مصوبه اخیر مجلس

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها