پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

برگزاری هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی در «امیرکبیر»

نسخه قابل پرینت
کد خبر:30242
سه شنبه، ۱۶ آبان، ۱۳۹۶ | 10:20

برگزاری هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی در «امیرکبیر»

با آغاز پیش ثبت نام مسابقات بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۲۰۱۸ (فیراکاپ آزاد ایران) که در اسفندماه برگزار می‌شود متقاضیان می‌توانند تا ۳۰ آذر نسبت به ثبت‌نام خود در این رویداد اقدام کنند.

به گزارش دیده بان علم ایران دکتر سروش صادق نژاد دبیر جشنواره بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به برگزاری هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی رباتیک جام دانشگاه صنعتی امیرکبیر، گفت: این مسابقات با عنوان فیراکاپ آزاد ایران (AUTCup 2018) از ۱۱ اسفند آغاز و تا روز ۱۵ اسفندماه جاری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه خواهد داشت.


رئیس کمیته رباتیک جمهوری اسلامی ایران فیرا برگزاری این مسابقات را در دو بخش دانش آموزی و دانشجویی عنوان کرد و ادامه داد: از میان ۱۰ رشته مسابقات رباتیک،‌ ۶ لیگ مربوط به بخش دانش آموزی، ۴ لیگ برای مسابقات بخش دانشجویی است.


وی با بیان اینکه «فیراکاپ آزاد ایران» با همکاری فدراسیون جهانی رباتیک فیرا (FIRA) و کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران، برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره یکی از کامل‌ترین مسابقات حال حاضر در ایران بوده که تمامی شاخه‌‌های رباتیک، اتوماسیون و هوش مصنوعی را در بر می‌گیرد.


صادق نژاد ایجاد جو نشاط و ترغیب دانش آموزان، دانشجویان و محققین به فعالیت‌های پژوهشی، تحقیقاتی و تیمی با الگوی پژوهش‌های کاربردی و دانش بنیان، ارتقاء دانش بومی در زمينه رباتيک و هوش مصنوعی در جهت ایفای نقش موثر در نظام نوآوری و فناوری کشور، فراهم ساختن بستر لازم برای عرضه ايده‌های جديد محققان و کمک به تجاری‌سازی آنها و همچنین بحث و تبادل نظر ميان دانشگاهيان، محققان و صنعتگران را از دستاوردهای مهم این رویداد برشمرد.


وی یادآور شد: هدف این جشنواره به کارگیری ربات‌ها در صنعت و جامعه است و در این دوره از مسابقات سعی شده است تا به مباحث مهمی از خلاقیت، نوآوری و فناوری در حوزه رباتیک و هوش مصنوعی در سنین مختلف پرداخته شود.


دبیر جشنواره بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از آغاز پیش ثبت نام این مسابقات خبر داد و گفت: این پیش ثبت‌نام تا ۳۰ آذر ماه ادامه دارد و تیم‌های متقاضی از اول آذر ماه تا ۱۰ دی ماه مهلت دارند، نسبت به ارسال مستندات فنی تیم و پژوهش های خود اقدام کنند.


عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی رباتیک فیرا اضافه کرد: اعضا کمیته فنی این مسابقه از ۱۰ تا ۲۰ دی ماه اقدام به بررسی مستندات فنی ربات‌ها خواهند کرد و بر اساس صلاحیت،‌ تیم‌های منتخب برای شرکت در مسابقات انتخاب خواهند شد.


به گفته وی ثبت نام نهایی تیم‌ها از ۲۰ دی ماه آغاز و تا ۲۰ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.


صادق نژاد، برگزاری این مسابقات را در راستای ساماندهی و ایجاد تمرکز در جامعه رباتیک، اتوماسیون و هوش مصنوعی کشور و سوق دادن این دانش به سمت تولید اقتصاد دانش بنیان دانست و اضافه کرد: با برگزاری این قبیل مسابقات، با همکاری نهادهای مختلف چون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان متولی برنامه ریزی و فناوری در کشور و دانشگاه‌های بزرگی همچون دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان مادر دانشگاه‌های صنعتی کشور و شناسایی استعدادهای برتر و محصولات این جشنواره می‌توان امید داشت که تا چند سال آینده اقتصادی مبتنی بر تولیدات دانش بنیان در حوزه رباتیک، اتوماسیون و هوش مصنوعی داشت تا ایران بر مبنای سند چشم انداز نظام به عنوان یکی از پیشگامان منطقه در این حوزه باشد.


وی همچنین خاطرنشان کرد: تیم‌های برتر این مسابقات می‌توانند در مسابقات جهانی رباتیک فیرا ۲۰۱۸ که سال جاری در کشور دانمارک برگزار می‌شود حاضر شوند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

موفقیت دانشمند ایرانی در ساخت لباس با قابلیت اندازه‌گیری قند خون

تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دستاورد محققان ایرانی در شبیه‌سازی دینامیک مولکولی نفوذ آب در غشای پیل‌های سوختی

ابداع روش تحلیلی هوشمند برای مدلسازی تلفیقی اکتشاف ذخایر اقتصادی مس

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها