جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

اختصاص نیمی از طرح های تحقیقاتی صندوق حمایت از پژوهشگران به استادیاران دانشگاه ها

نسخه قابل پرینت
کد خبر:30031
یکشنبه، ۱۴ آبان، ۱۳۹۶ | 11:21

اختصاص نیمی از طرح های تحقیقاتی صندوق حمایت از پژوهشگران به استادیاران دانشگاه ها

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران گفت: صندوق تمام تلاش خود برای حمایت از تولیدات فکری و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها با گسترش چتر حمایتی و ایجاد تناسب بین مخاطبین و نوع حمایت‌های صندوق انجام می‌دهد.

به گزارش دیده بان علم ایران نصرت الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در دیدار با اساتید، محققین و پژوهشگران استان لرستان اظهار کرد: هدف از سفر های استانی و دیدار با اعضای مراکز پژوهشی و دانشگاه های سراسر کشور؛ آشنایی بیشتر پژوهشگران، فناوران و نوآوران با حمایت های صندوق است. این فعالیت زمینه به نقد گذاشتن فعالیت های این افراد و دریافت پیشنهاد برای ارائه خدمات حمایتی بیشتر و بهتر را فراهم می کند.


وی ادامه داد: اساتید و پژوهشگران تهران در ابتدای تاسیس صندوق بخش اعظم استفاده کنندگان از خدمات صندوق بودند اما خوشبختانه با توجه به اطلاع رسانی های حضوری انجام شده و سفرهای استانی هم اکنون ۲۶درصد طرح های مصوب سهم پژوهشگران و فناوران استان تهران و ۷۴درصد سهم پژوهشگران و فناوران دیگر استان ها است. همچنین ۲۴ درصد از طرح های پژوهشی مصوب به اساتید با مرتبه علمی استاد،۲۶درصد به دانشیاران و ۵۰ درصد به استادیاران دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی سراسر کشور اختصاص یافته است.


ضرغام ضمن اشاره به نگاه ویژه و راهبردی به موضوع ایده پردازی در دنیا گفت: امروزه وقتی از رشد همه جانبه کشورها صحبت می شود در واقع نگاه به منبع و اساس این رشد در نوآوری و تولیدات فکری است. بنابراین نگاه جدیدی در دنیا شکل گرفته که به کلی با گذشته متفاوت است. ضمن اینکه دنیای کنونی در حال رسیدن به این نتیجه است که تنها با رشد علمی قادر نخواهد بود سعادت، خوشبختی و آرامش برای مردمانشان ایجاد کند. بنابراین ضمن تلاش برای تولیدات فکری به رشد معرفتی همزمان نیز توجه می کند و به دنبال ایجاد دانشگاه های معرفت گرا است که ضمن رشد اقتصادی، افزایش رفاه اجتماعی و توان رقابتی در سطح جهان به ابعاد معنوی، معرفتی و ارزش ها نیز توجه شده باشد.


رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی همچنین بیان کرد: صندوق نیز تمام تلاش خود را برای حمایت از تولیدات فکری و استفاده حداکثری از ظرفیت ها با گسترش چتر حمایتی و ایجاد تناسب بین مخاطبان و نوع حمایت های صندوق انجام می دهد. درحالیکه ابعاد معرفتی با تکیه به تکیه گاه های ارزشمند معرفتی و مفیدی کاملا پررنگ و کارشناسانه است.


ضرغام ضمن اشاره به گسترش چتر حمایتی که بیانگر پویایی کار صندوق است خروجی بعضی از حمایت ها از جمله کرسی های پژوهشی، رساله های دکترا، پسا دکترا، گرنت و حمایت از ثبت اختراعات را بسیار ارزشمند، موفق و قابل توجه دانست.


وی با بیان این نکته که درصدد هستیم در کنار حمایت از پروژه های دریافتی بر اساس نیاز کشور سفارش پروژه را نیز به مرحله اجرا درآوریم خاطر نشان کرد: در صندوق بانک اطلاعاتی پژوهشگران به منظور تسهیل و تسریع در امر داوری و نظارت ایجاد شده است که رو به گسترش و تکمیل است.


ضرغام بخشی از حمایت ها و برنامه های صندوق را به تقویت زیرساخت های مهم علم و فناوری و تولیدات علمی بهتر در آینده دانست و به تشکیل اتاق علم برای ترسیم آینده علم در جهان  نیز اشاره کرد.


رئیس صندوق در انتهای سخنان خود به ضرورت استفاده از تمام توانمندی های داخل و خارج از کشور و ظرفیت های بالقوه و بالفعل اشاره کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

صندوق حمایت از پژوهشگران تصویب کرد: حمایت از ۱۶۰ طرح علمی و فناورانه جدید

شناسایی باکتری بومی با قابلیت افزایش مقاومت گیاهان به شوری

در دانشگاه تربیت مدرس بررسی شد: افزایش اثربخشی تركيب ضدسرطان معده با ناقل های نانویی

ساخت نانو ذرات فلزی با پسماندهای کشاورزی توسط محققان کشور

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها