جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

این اتاق، زادگاه اینترنت است!/ارسال اولین کلمه در اینترنت در سال ۱۳۴۹

نسخه قابل پرینت
کد خبر:30002
یکشنبه، ۱۴ آبان، ۱۳۹۶ | 11:03

این اتاق، زادگاه اینترنت است!/ارسال اولین کلمه در اینترنت در سال ۱۳۴۹

فیس بوک وزارت خارجه آمریکا با انتشار عکس اتاقی در دانشگاه کالیفرنیا که اولین پیام اینترنتی در اوایل آبان ماه ۱۳۴۹ از آن فرستاده شده، روایتی جالب از ابداع اینترنت توسط یک کارمند وزارت دفاع آمریکا دارد.

به گزارش دیده بان علم ایران، طبق این روایت، اینترنت توسط مردی به نام باب تیلر که برای «Advanced Research Projects Agency» وزارت دفاع آمریکا در شهر واشنگتن دی سی کار می کرد ابداع شده است. او سه رایانه در دفتر کارش داشته که هر یک به یکی از پروژه های متعدد ARPA در ماساچوست، لس آنجلس و منلوپارک وصل بوده است.

تیلر از اینکه نمی توانست از طریق یک کامپیوتر با هر سه پروژه ارتباط داشته باشد و از اینکه سه پروژه امکان ارتباط مستقیم با هم و درمیان گذاشتن اطلاعات با یکدیگر را نداشتند، خسته شده بود.

نخستین پیام اینترنتی

راه حل تیلر برای این مساله که بعدها اولین شبکه کامپیوترها شد، ARPANET نام داشت و اولین ماموریت خود را در ۲۹ اکتبر ۱۹۶۹ به نتیجه رساند، زمانی که چارلی کلاین از دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس پیام “lo” را به بیل دووال در منلوپارک فرستاد.

این پیام قرار بود واژه “login” باشد، اما دستگاه بعد از دو حرف از کار افتاد و نتوانست کلمه را به طور کامل ارسال کند. البته کمتر از یک ساعت بعد آنها توانستند پیام را به طور کامل ارسال کنند.»

انتهای پیام

مطالب مرتبط

سودای دانش بین المللی با پایگاههای «ایران اکسس»! خودتحریمی و قطع ارتباط بین المللی برخی دانشگاه ها و پایگاه های علمی کشور با توهم ایمن سازی سایتها!

«آمیرزا»، «قیمت طلا» و «تلگرام طلایی»، پرجستجوترین کلمات ایرانی ها در «گوگل»

جلالی: پهنای باند اینترنت در ایران ۲۰۰ برابر کمتر از کشورهای پیشرفته است/ایران در زمینه دولت الکترونیک در رتبه ۹۰ دنیاست

طراحی و تولید دستگاه هوشمند اینترنت اشیاء با قابلیت رهگیری و کنترل

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها