شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

فراخوان جذب اعضای هیأت علمی در شورای عالی عتف

نسخه قابل پرینت
کد خبر:29977
شنبه، ۱۳ آبان، ۱۳۹۶ | 15:26

فراخوان جذب اعضای هیأت علمی در شورای عالی عتف

دبیرخانه شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری برای جذب اعضای هیأت علمی در کمیسیون های مختلف شورا فراخوان داد.

 

به گزارش دیده بان علم ایران مهندس مصطفی کاظمی در خصوص هدف دبیرخانه در جذب اعضای جدید برای کمسیون های شورای عالی عتف گفت : دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) به‌منظور ارتقای کیفی و ترمیم و انتخاب اعضای جدید کمیسیون‌های تخصصی خود، اقدام به فراخوان افراد واجد شرایط در مراکز علمی کرده است .

معاون اجرایی دبیرکل شورای عالی عتف در ادامه افزود:، شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۸۳ با هدف ایجاد هماهنگی و یکپارچگی در سیاست‌گذاری کلان اجرایی در حوزه علوم، تحقیقات و فناوری در کشور تشکیل شده و به موجب قانون، مصوبه‌های آن پس از ابلاغ ریاست جمهوری، برای کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور لازم‌الاجراست.

وی ضمن اشاره به وظایف این شورا اظهار داشت : این شورا وظایف متعددی همچون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی کلان، حمایت و تامین منابع حوزه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و پایش و ارزیابی را بر عهده دارد. این شورا متشکل از ۱۱ کمیسیون تخصصی است که هر یک دارای اعضای حقوقی و حقیقی هستند که برای دوره‌ای چهارساله طی فرآیندهایی مشخص انتخاب شده و در حوزه‌های تخصصی مربوطه، به ارایه مشاوره‌های تخصصی می‌پردازند.

مهندس مصطفی کاظمی در خصوص شرایط جذب اعضای هیات علمی در کمیسیون های دبیرخانه شورای عالی به آشنایی با ساختار دولت، مجلس و دستگاه‌های اجرایی و فرآیندهای کاری آنها؛ داشتن سابقه فعالیت اجرایی حرفه‌ای در حوزه پژوهش و فناوری؛ آشنایی با ساختار سیاست‌گذاری حوزه پژوهش و فناوری در کشور و دارای رتبه دانشیار و بالاتر از نظر علمی را از جمله شرایط جذب اعضای هیات علمی در کمسیون های عتف اشاره کرد.

گفتنی است واجدان شرایط و علاقه‌مندان به عضویت در کمیسیون‌های تخصصی با مراجعه به پایگاه اینترنتی دبیرخانه شورای عالی عتف به آدرس www.atf.gov.ir  فرم مربوطه را تکمیل و درخواست عضویت خود را ثبت نام کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

عارف در نامه ای به رییس جمهوری خواستار شد:رفع تبعیض نسبت به اعضای هیات علمی دستگاه های اجرایی در قانون همسان‌سازی حقوق

وزیر علوم: سهم ما در تولید علم بالاست

«صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای اجرای پروژه‌های پژوهشی» تصویب شد

سفر هیات شورای عالی عتف به اتریش

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها