جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

طراحی و ایجاد سازه امن برای اجرای اپلیکیشن های حوزه پدافند غیر عامل / طراحی شبکه اختصاصی برای مدیریت بحران

نسخه قابل پرینت
کد خبر:29799
چهارشنبه، ۱۰ آبان، ۱۳۹۶ | 12:25

طراحی و ایجاد سازه امن برای اجرای اپلیکیشن های حوزه پدافند غیر عامل / طراحی شبکه اختصاصی برای مدیریت بحران

رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از طراحی و ایجاد سازه امن برای اجرای اپلیکیشن های این حوزه خبر داد و گفت : این سازه با همکاری سازمان پدافند غیر عامل در آینده نزدیک به نتیجه می رسد.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر صادق بیک پور، مشاور وزیر و رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش نکوداشت پدافند غیرعامل در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ارایه گزارشی از اقدامات وزارت ارتباطات در حوزه پدافند غیر عامل پرداخت و گفت: در بخش طراحی و تولید تجهیزات بومی در کشور، سوئیچ پرظرفیتی طراحی و تولید شده که در حال حاضر ، در حال بهره برداری از این سوئیچ در کشور هستیم.

وی، طراحی و بهره برداری از لایه دوم شبکه را یکی از اقدامات این حوزه اعلام کرد و افزود: همچنین شبکه ای اختصاصی نیز برای مدیریت بحران طراحی شده است.

رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برگزاری دوره های تخصصی پدافند غیرعامل با همکاری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات را از دیگر برنامه های این حوزه بیان کرد و اظهار داشت : البته نیاز داریم آموزش های مربوط به پدافند غیر عامل به صورت عمومی و همگانی ارایه شود.

بیک پور از طراحی و ایجاد سازه امن برای اجرای اپلیکیشن های این حوزه  خبر داد و گفت : این سازه با همکاری سازمان پدافند غیر عامل در آینده نزدیک به نتیجه می رسد.

وی ایجاد سامانه نظارت ابری با همکاری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات را یکی دیگر از فعالیت های این حوزه عنوان کرد کرد و اظهار کرد: مقدمات راه اندازی سامانه کلان داده اطلاعات تهدیدات بدافزاری در دستور کار است که مطالعات آن از سال گذشته آغاز و اقدامات اولیه در این زمینه انجام شده است.

رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تهیه شاخص های پایداری در حوزه ارتباطات، سامانه ارزیابی سایبری عملکرد تجهیزات، مطالعه و بررسی مراکز ثقل به منظور طبقه بندی این مراکز، طرح پراکندگی و توضیح منطقی تجهیزات، پایش میزان پایداری در حوزه تغذیه نیرو بر اساس سطوح تعیین شده و تعیین مراکز معین و جانشین را از دیگر اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه پدافند غیرعامل عنوان کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

از نوبت گرفتن در صف تا دریافت خدمات پزشکی با یک کلیک!/دسترسی آسان به خدمات متنوع خانگی و اداری با اپلیکیشن ایرانی «کنترات»

نتایج اندازه‌گیری شدت امواج الکترومغناطیسی در نقاط مختلف تهران را آنلاین ببینید!

نخستین شتابدهنده نوآوری در حوزه سلامت الکترونیک راه اندازی شد

رییس پژوهشگاه فضایی ایران تغییر کرد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها