پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

مرحله نهایی مسابقه شناورهای هوشمند دانشگاه صنعتی شریف آغاز شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:29777
سه شنبه، ۹ آبان، ۱۳۹۶ | 16:08

مرحله نهایی مسابقه شناورهای هوشمند دانشگاه صنعتی شریف آغاز شد

رقابت ۱۹ شناور هوشمند ساخته شده توسط دانشجویان دانشگاه های کشور در دو بخش کنترل از راه دور و هوشمند آغاز شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، پنجمین دوره مسابقات شناورهای هوشمند دانشگاه صنعتی شریف که در باغ موزه دفاع مقدس آغاز شده با هدف ارتباط مناسب بین صنعت و دانشگاه، ارتقاء سطح علمی دانشجویان و ترویج فرهنگ دریایی توسط قطب علمي هيدروديناميك و ديناميك متحرك هاي دريايي دانشگاه صنعتي شريف برگزار می شود.

پنجمین دوره مسابقات شناورهای هوشمند با حضور ۱۹ تیم دانشجویی از سراسر کشور در حال برگزاری است. در این دوره از مسابقات شش تیم از دانشگاه صنعتی شریف و ۱۳ تیم از سایر دانشگاه های مطرح کشور حضور دارند.

این مسابقات در دو کلاس هوشمند و کنترل از راه دور برگزار می شود و شامل دو آیتم سرعت و مانور می باشد. شرکت کنندگان باید بدون برخورد با موانع و با بیشترین سرعت ممکن آیتم را تمام کرده و رکورد ثبت کنند.

همچنین در این مسابقات آیتم ویژه ای نیز در نظر گرفته شده است که شناورها توانایی های ویژه ای از قبیل جمع آوری آلودگی های دریایی، اطفای حریق، نشانه گیری و تیراندازی به اهداف سطحی و یا زیرسطحی، غرق شدن و بازیابی مجدد، انجام بارگیری و تخلیه از ساحل و هرگونه توانایی ویژه و خلاقانه ی دیگر را ارائه می دهند و بر اساس کیفیت توانایی آنها جوایزی به منتخبین اهدا می شود.

پنجمین دوره “مسابقات ملی شناورهای هوشمند”  به صورت مشترک با سومین جشنواره “دریا مسیر پیشرفت” در باغ موزه دفاع مقدس افتتاح شد. در اختتامیه این مسابقات با بررسی نتایج بدست آمده از سه تیم در بخش های کنترل از راه دور و هوشمند تقدیر خواهد شد و سه تیم نیز بعنوان تیم های برگزیده در بخش آیتم ویژه انتخاب خواهند شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

تلاش دانشگر ایرانی برای بررسی بافت‌های سرطانی با مدل‌سازی تومور مجازی

جایزه مخترع برتر جهان اسلام به دانشیار دانشگاه صنعتی شریف رسید

تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف

پایش و عیب‌یابی بلبرینگ ادوات مکانیکی با نرم‌افزار ابداعی محققان ایرانی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها