چهارشنبه، ۲۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Wednesday, 17 April , 2024

کمک ارزی ۵۰۰ میلیون دلاری ژاپن به تجهیز دانشگاه‌های ایران

نسخه قابل پرینت
کد خبر:29765
سه شنبه، ۹ آبان، ۱۳۹۶ | 15:37

کمک ارزی ۵۰۰ میلیون دلاری ژاپن به تجهیز دانشگاه‌های ایران

 وزیر سابق علوم گفت: در دولت یازدهم تعداد مقالات علمی برتر کشور که در فهرست مقالات برتر دنیا قرار دارند سه برابر شد و جمهوری اسلامی ایران رتبه اول در شتاب رشد علمی در کل دنیا را در سال ۲۰۱۶ کسب کرد.
به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر فرهادی در مراسم معارفه دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، با اشاره به سوابق اجرایی دکتر غلامی گفت: دکتر غلامی چندین دوره ریاست دانشگاه بوعلی سینای همدان و برخی از مراکز آموزش عالی دیگر را برعهده داشته است. دانشگاه بوعلی سینای همدان جزو دانشگاه‌های تراز اول است و به سبب فعالیت‌های بین المللی دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه سازمان اقتصادی کشورهای اسلامی «دی هشت» در این دانشگاه تأسیس می‌شود.
وی در ادامه از دکتر غلامی خواست تا توجه ویژه ای به جذب کمک ارزی ۵۰۰ میلیون دلاری ژاپن برای تجهیز علمی دانشگاه‌ها داشته باشد.
وزیر علوم دولت یازدهم در تشریح دستاوردهای وزارت علوم در آن دوره اظهار داشت: کسب رتبه اول ایران در تولید علم در جهان اسلام و قرار گرفتن اسامی ۱۳ دانشگاه برتر ایران درفهرست دانشگاه‌های برتر نظام رتبه‌بندی تایمز و ۱۸ دانشگاه در فهرست نظام رتبه‌بندی لایدن از توفیقات وزارت علوم در دولت یازدهم است.
فرهادی، افزایش تعداد پارک‌های علم و فناوری از ۳۲ به ۴۲ و انعقاد ۲,۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد همکاری پژوهشی با وزارتخانه‌های نفت، نیرو و کشاورزی را از جمله اقدمات وزارت علوم در دولت یازدهم ذکر کرد.
وی اضافه کرد: در دولت یازدهم ۸۳۴ برنامه درسی دانشگاه با هدف مهارت محوری بازنگری شد، ۱۲ دوره دکتری مشترک با دانشگاه‌های خارجی ایجاد شد و با مشارکت خیرین آموزش عالی ۵۰۰ مترمربع به فضای فیزیکی دانشگاه‌ها اضافه شد.
فرهادی بستن و تعیین تکلیف پرونده بورسیه‌ها را از دیگر اقدامات خود در زمان تصدی وزارت علوم اعلام کرد و گفت: بحث بورسیه‌ها تمام شده است و آنها می‌توانند مثل بقیه در صورت اعلام نیاز دانشگاه‌ها و طی کردن مراحل قانونی جذب، عضو هیأت علمی دانشگاه شوند.
وزیر سابق علوم با قدردانی از حمایت‌های معاون اول رئیس جمهور از نظام آموزش عالی اظهار داشت: دکتر جهانگیری برای بودجه و آموزش عالی پیگیری مستقیم می‌کرد و در بحث اعتبارات مالی علم و فناوری کشور حتی بیش از مسئولین بودجه کشور جلسه گذاشت.
در آئین معارفه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاون اول رئیس جمهور، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، تعدادی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی حضور داشتند.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

تولید «بادمجان تراریخته» با «بتاکاروتن» بیشتر در ژاپن

وزیر علوم: فعلا خبری از تعویق آزمون سراسری و کارشناسی ارشد نیست

برکناری برومند از معاونت تحقیقات و فناوری وزرات علوم/ رحیمی، معاون وزیر علوم شد

فردا در تهران برگزار می شود: جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور/ افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش و رونمایی از ۴۰ دستاورد فناورانه

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها