پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

سومین المپياد علمي سلول‌هاي بنيادي و پزشكي بازساختي، بهمن ماه برگزار می‌شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:29741
سه شنبه، ۹ آبان، ۱۳۹۶ | 14:16

سومین المپياد علمي سلول‌هاي بنيادي و پزشكي بازساختي، بهمن ماه برگزار می‌شود

سوّمين المپياد علمي سلول‌هاي بنيادي و پزشكي بازساختي با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی برگزار مي‌شود.

به گزارش دیده بان علم ایران این المپیاد در سه مرحله به صورت متمرکز برگزار می‌شود. آزمون مرحلۀ اوّل در سطح حوزه‌هاي اجرايي تعيين شده در سراسر کشور و آزمون مرحلۀ دوّم در مرکز استان برگزار می‌شود.

برگزیدگان مرحلۀ دوّم، پس از گذراندن دوره‌های آموزشی پیش‌بینی شده به مرحلۀ سوّم یا اردوی تابستانی راه می یابند.

این المپیاد در سال‌تحصیلی جاري هیچ‌گونه امتیاز آموزشی و تحصیلی برای نفرات برگزیده ندارد و از اين لحاظ، مشابه سایر المپیادهاي علمي دانش‌آموزي نيست. تمامي دانش‌آموزان شركت‌كننده در اين المپياد، بايد در سال ‌تحصیلی جاري در یکی از پایه های دهم يا يازدهم به تحصیل اشتغال داشته و هیچ‌گونه وقفۀ‌ تحصیلی یا ترک ‌تحصیل نداشته باشند.
در سال تحصیلی جاري هیچ محدودیّتی از نظر شرط معدل، نمرات درسی و رشتۀ تحصیلی برای شرکت در این المپیاد وجود ندارد.


دانش‌آموزان دارندۀ مدال‌های طلا، نقره و برنز ساير المپیادها و برگزيدگان المپیاد سلّول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی كه در سال ‌‌تحصیلی ۹۶-۱۳۹۵ در دورۀ آموزشی مركز ملّي پرورش استعدادهاي درخشان و  دانش‌پژوهان جوان حضور داشته اند، در صورت تمایل به شرکت در این المپیاد، ملزم به شرکت در تمامی مراحل مختلف آزمون در سال تحصیلی جاري هستند و فقط در صورت موفّقیّت، به مراحل بعدی راه خواهند یافت.


ستاد توسعة علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان پیشنهاد‌دهنده و حامی، مرکز ملّی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان به عنوان سیاست‌گذار، برنامه‌ریز ، ناظر و برگزار‌کنندۀ آزمون و مرکز سنجش آموزش و پرورش و پژوهش، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و حراست وزارت آموزش و پرورش در برگزاری این المپیاد همکاری خواهند داشت.


به منظور ایجاد فرصتهای برابر آموزشی، برگزیدگان مرحلۀ دوّم در تابستان سال ۱۳۹۷ جهت شرکت در یک دورۀ آموزشی به تهران فرا‌خوانده می‌شوند. پس از گذراندن آموزش های نظری، کارگاه‌های عملی و آموزشی و شرکت در آزمون های مربوط، حائزین رتبه های برتر اين مرحله، مشخّص خواهند شد.

جوایز و امتیازات برگزیدگان
۱- جایزه نقدی برای حائزین تندیس های طلا، نقره و برنز
۲- هدایت تحصیلی پس از قبولی در دانشگاه با ارائه هزینه طرح تحقیقاتی
۳- آموزش رایگان و تکمیلی و پژوهش در علوم و فناوری های سلول های بنیادی
۴- عضویت در کارگروه دانش آموزی ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی

دریافت کمک‌هزینۀ پژوهشی
حمایت و هدایت تحصیلی به شرط قبولی در رشته های مرتبط با سلّول های بنیادی و پزشکی بازساختی در دانشگاه به صورت ارائة کمک‌هزینۀ پژوهشی (در اختیار اساتید برگزیدۀ ستاد) به منظور استفاده از قابلیّت های علمی و تحقیقاتی برگزیدگان المپیاد در طرح های تحقیقاتی مورد نیاز کشور، پس از تصویب در ستاد توسعۀ علوم و فناوری های سلّول های بنیادی و پزشکی بازساختی انجام خواهد شد.


منابع آزمون:
•  زیست شناسی سال دهم و یازدهم رشته علوم تجربی
•  شیمی سال دهم و یازدهم رشته علوم تجربی
•  آمار سال یازدهم رشته ریاضی فیزیک
•  فیزیک سال سال دهم و یازدهم رشته ریاضی فیزیک
•  کتابچه تکمیلی سلول های بنیادی. کتابچۀ تكميلي آموزشی که از طریق پایگاه اینترنتی www.isro.isti.ir  قابل دریافت است

در صورت برگزاری المپیاد بین‌المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، تعدادی از حائزین رتبة اوّل کشوری به عضویّت تیم ملّی جمهوری اسلامی ایران در اين المپياد در‌می‌آیند و در اوّلین دورۀ این رقابت علمی شرکت می‌کنند.

ثبت نام در این رویداد از روز شنبه مورّخ ۱۸آذرماه ۹۶ تا پایان روز دو‌شنبه مورّخ ۲۵ آذر همین سال انجام خواهد شد. اين زمان قابل تمديد نبوده و به دانش‌آموزان توصيه مي‌شود ثبت‌نام را به روزهاي پاياني موكول نكنند و زمان برگزاری مرحله اول این آزمون در تاریخ ششم بهمن ۱۳۹۶ خواهد بود.

 

انتهای پیام

مطالب مرتبط

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، چهره تاثیرگذار بیوتکنولوژی ۱۴۰۲ شد

اعزام نمایندگان ایران به هجدهمین دوره المپیاد بین المللی میکروالکترونیک

دو طلا و دو نقره، رهاورد دانش‌آموزان ایرانی از المپیاد جهانی زیست‌شناسی

درمان شایع ترین عفونت دندانی تمایز سلول های بنیادی استخراج شده از پایه دندان

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها