پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

ساخت دستگاه سنجش میزان کلر در آب

نسخه قابل پرینت
کد خبر:28590
چهارشنبه، ۱۹ مهر، ۱۳۹۶ | 14:52

ساخت دستگاه سنجش میزان کلر در آب

دستگاه سنجش میزان کلر در آب با پشتیبانی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) موفق به اخذ تاییدیه استاندارد صنایع انرژی ایران شد.
به گزارش دیده بان علم ایران، مهدی حیدری، مدیرعامل شرکت فناور سازنده در رابطه با این طرح گفت: یکی از مراحل تصفیه آب، تزریق کلر( گاز کلر یا کلر مایع) برای رفع آلودگی باکتریایی آب است اما میزان تزریق بستگی به کیفیت آب متغیر است. پس از تزریق و واکنش، مقداری از کلر در آب باقی می‌ماند که این مقدار اگر از حد استاندارد بیش تر یا کمتر باشد، خطراتی را برای سلامت مصرف کننده خواهد داشت. به همین منظور نیاز است میزان کلر باقیمانده در آب به صورت دائمی سنجیده و کنترل شود. این محصول علاوه بر قابلیت سنجش میزان کلر باقیمانده در آب قابلیت صدور فرامین کنترلی برای میزان تزریق را نیز دارد.

وی افزود: اصول این دستگاه در بخش سنسور، روش سنجش آمپرومتریک است که مقدار کلر موجود در آب را از جریان الکتریکی ایجاد شده بین دو الکترود غیر همنام می‌سنجد. در عمل پیچیدگی های زیادی برای سنجش صحیح و پایداری طولانی مدت کالیبراسیون وجود دارد که باعث شده این محصول تنها در انحصار چند شرکت در آلمان و آمریکا باشد.

حیدری ادامه داد: طراحی بردهای الکترونیک، مونتاژ قطعات الکترونیک، مونتاژ قطعات مکانیکی سنسور، مونتاژ نهایی محصول و تست‌های اولیه هر یک از بردها و تست نهایی عملکرد، از مراحلی است که داخل شرکت انجام می گیرد. ضمن اینکه، این دستگاه دارای سه مجموعه مدار الکترونیک شامل پردازنده های اصلی، واحد نمایشگر و کارت آمپلی فایر سنسور است.

وی ادامه داد: مواد اولیه به کار رفته در این محصول شامل قطعات الکترونیکی، قطعات پلیمری مثل بدنه دستگاه از PVC، جعبه دستگاه از جنس ABC، پانل پشت دستگاه از جنس پلی الکتریک و قطعات دیگر مثل آلیاژ طلا، استیل، مس و .. است که داخل الکترودهای سنسور به کار می رود.

مدیرعامل این شرکت در رابطه با بازار مصرف این محصول گفت: برای این دستگاه علاوه بر فروش داخلی در حال بازاریابی و صادرات به کشورهای حوزه دریای خزر هستیم. همچنین با کشور آذربایجان برای فروش ۵۰ دستگاه در حال انعقاد قرارداد صادرات بودیم که البته دو دستگاه تا به حال به این کشور فروخته شده و همچنین، در حال انعقاد تفاهم نامه برای فروش تعداد زیادی دستگاه با آبفای استان تهران نیز هستیم.

وی با بیان اینکه این دستگاه در تصفیه خانه آب شهری و روستایی – فاضلاب، مخازن و ایستگاه های تزریق کلر، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، استخرهای شنا شهری و خانگی قابل استفاده است در رابطه با تسهیلات صحا عنوان کرد: برای سرمایه در گردش، اخذ استاندارد و شرکت در نمایشگاه برای بازاریابی محصولات اقدام به درخواست تسهیلات از صحا کردیم. در نهایت با کمک این تسهیلات توانستیم برای اخذ استاندارد صنایع انرژی ایران(EPIL)  اقدام و آن را اخذ کنیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

تولید انواع منابع تغذیه‌ انرژی مدارات الکتریکی در کشور

ارتقای سیستم تشخیص تمایل حرکتی انسان ربات پوشیدنی «شریف»

تولید پایانه‌های راه دور صنایع آب در کشور

طراحی سیستم اتیکت الکترونیک اجناس فروشگاه در کشور

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها