پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

قهرمانی دانشگاه کاشان در «طراحی خلاقانه» مسابقات بین‌المللی کمیکار

نسخه قابل پرینت
کد خبر:28476
سه شنبه، ۱۸ مهر، ۱۳۹۶ | 11:18

قهرمانی دانشگاه کاشان در «طراحی خلاقانه» مسابقات بین‌المللی کمیکار

عضو هیأت علمی گروه مهندسی شیمی دانشگاه کاشان از کسب مقام «بهترین ایده یا طراحی خلاقانه» (The Most Creative Design) توسط تیم دانشگاه کاشان در مسابقات بین المللی کمیکار که زیر نظر انجمن مهندسی شیمی آمریکا درشهر بارسلون کشور اسپانیا برگزار شد، خبر داد.

به گزارش دیده بان علم ایران دکتر عبداله ایران خواه گفت: تیم کمیکار گروه مهندسی شیمی دانشگاه کاشان با نام “هیوا” در مسابقات بین المللی کمیکار (خودروهای شیمیایی) که ۹ مهرماه  تا ۱۳ مهرماه  ۹۶  در کشور اسپانیا و زیر نظر انجمن بین‌المللی مهندسی شیمی آمریکا (AIChE) برگزار شد، موفق به کسب رتبه اول و تنها رتبه در بخش “بهترین طراحی خلاقانه”  شد.

وی اعضای تیم هیوا دانشگاه کاشان را متشکل از دانشجویان مهندسی شیمی  و شیمی، شامل  امید عبدالله قاضی (متخصص فنی تیم)، عرفان امید نجف آبادی، عباسعلی صباغیان، کوثر یاسین (از رشته شیمی) و محدثه عارضی ذکر کرد و افزود: در مسابقات کمیکار، نمایندگانی از ۲۳ کشور از جمله کانادا،  آمریکا و … حضور داشتند.

دکتر ایران خواه با اشاره به اینکه تیم دانشگاه کاشان برای نخستین بار در مسابقات جهانی کمیکار حضور یافت و به این مقام قهرمانی نائل شد اظهار داشت: تیم کمیکار این دانشگاه همچنین در مسابقات کمیکار دانشجویی ایران برای  پنج سال متوالی مقام های برتر  را کسب کرده است.

کمیکار یک مسابقه دانشجویی برای دانشجویان رشته مهندسی شیمی/شیمی است که سالانه در جهان برگزار می شود. این مسابقه با هدف جایگزینی خودروهای احتراق داخلی با فنآوری های سبز ، در بین دانشجویان برگزار می شود.

در این مسابقه شرکت کنندگان باید خودروهایی بسازند که از یک اندازه بزرگ تر نبوده و بتواند راهی را که از کم و بیش آن اندکی پیش از مسابقه آگاه می‌شوند با حمل میزانی از آب که اندکی پیش از مسابقه اعلام می شود بپیماید.

نیروی پیشران این خودروها باید یک واکنش شیمایی باشد که محیط زیست را آلوده نکرده و هیچ گاز یا مایعی دیده شدنی را پدید نیاورد و هیچ باتری تجاری در ساخت آن ها به کار نرفته باشد. در سال جاری میلادی این مسابقات زیر نظر انجمن مهندسان شیمی آمریکا(AIChE)  و به میزبانی کشور اسپانیا در حاشیه کنفرانس بین المللی مهندسی شیمی (WCCE)  برگزار شد.

لازم به ذکر است تیم های دانشگاه امیرکبیر در بخش پوستر و دانشگاه خلیج فارس در بخش عملکرد نیز به مقام اول دست یافتند و برای ایران افتخارآفرینی کردند.

انتهای پیام

 

مطالب مرتبط

درگذشت ریاضیدان برجسته ایرانی در سانحه تلخ رانندگی

تولید بنزین سوپر دوستدار محیط زیست توسط محققان دانشگاه کاشان

ساخت کرم آرایشی بهداشتی از روغن زالو در دانشگاه کاشان

رونمایی از دستگاه اندازه گیری تشعشعات الکترومغناطیسی در دانشگاه کاشان

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها