- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

برگزیدگان پژوهش و فن آوری در هجدهمین جشنواره پژوهشی ابوریحان معرفی می شوند

هجدهمین جشنواره پژوهشی ابوریحان بیرونی هفته اول دی ماه سال جاری، همزمان با هفته پژوهش از سوی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود.

به گزارش دیده بان علم ایران این جشنواره پژوهشی همه ساله با هدف معرفی برگزیدگان عرصه علم، پژوهش، فن آوری و نوآوری و نیز فراهم کردن بستر لازم و گسترش فعالیت های علمی و پژوهشی اجرا می شود.

برجسته کردن فعالیت های پژوهشی درسطح دانشگاه، معرفی و تقدیر از پژوهشگران برگزیده، مولفین و مترجمان آثار علمی، و نمایش فعالیت پژوهشی واحدهای مختلف تابعه دانشگاه از جمله مراکز تحقیقاتی، دانشکده ها و مراکز آموزشی درمانی، علاوه بر ایجاد یا افزایش انگیزه در بین محققان دانشگاه موجب آشنایی بهتر و بیشتر پژوهشگران با یکدیگر می شود که خود می تواند زمینه ساز برقراری ارتباطات علمی و انجام فعالیت های مشترک در بین اعضا هیات علمی باشد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: جشنواره پژوهشی ابوریحان فرصت مناسبی برای متولیان امر و محققین فراهم می آورد تا با طرح و بررسی مسایل و دیدگاه های مختلف مرتبط با تحقیق و پژوهش، در جهت برنامه ریزی و سوق دادن حرکت هایی که اهداف پژوهشی کلان کشور را تحقق می بخشد به جلو رفته و با گام های مثبت و اساسی در جهت حل مشکلات جاری کشورقدم برداشته شود؛ لذا شناسایی و تجلیل از نام آوران و نخبگان عرصه پژوهش کوچکترین قدمی است که می تواند در راستای تقویت چنین حرکتی می تواند برداشته شود و از این روست که معاونت تحقیقات و فن آوری دانشگاه از سال ۱۳۷۹ هرسال اقدام به برگزاری این جشنواره همزمان با هفته پژوهش ;vده است.
گفتنی است در جشنواره هجدهم ضمن اصلاح مجدد آیین نامه انتخاب پژوهشگران برتر، برای اولین بار آیین نامه انتخاب مقاله برگزیده تدوین و به مورد اجرا گذاشته شد.

نوآوری دیگر در جشنواره امسال تقدیر از دو پژوهشگر شاخص در دو گروه بالینی و پایه در سطح ملی و سه پژوهشگر شاخص در سطح بین المللی اعلام  و ابراز امیدواری شده که با این اقدام، مرزهای این جشنواره را از دانشگاه فراتر برده و اهمیت آن را در کشور و در سطح بین المللی نیز به نمایش بگذاریم.

همچنین همزمان با برگزاری جشنواره، مراکز تحقیقاتی و دانشکده ها با حضور فعال در غرفه هایی که به منظور ارائه دستاوردهای پژوهشی آنان برپا می شود، به تبادل اطلاعات و تعامل در زمینه های پژوهشی می پردازند که از بین آنها غرفه برتر انتخاب می شود.

انتهای پیام