پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

استاد ایرانی عضو شورای اتحادیه بین‌المللی مطالعات جمعیت شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:28340
یکشنبه، ۱۶ مهر، ۱۳۹۶ | 14:02

استاد ایرانی عضو شورای اتحادیه بین‌المللی مطالعات جمعیت شد

انتخابات شورای اتحادیه بین المللی مطالعات جمعیت برای دوره چهار ساله ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ برگزار و دکتر محمد جلال عباسی شوازی ، استاد دانشگاه تهران به عنوان یکی از اعضای این شورا برگزیده شد.

به گزارش دیده بان علم ایران دکترعباسی شوازی استاد گروه جمعیت شناسی دانشگاه تهران است و در حال حاضر ریاست موسسه ملی مطالعات جمعیتی و نیز ریاست انجمن جمعیت شناسی ایران را بر عهده دارد.

وی همچنین عضو مشاوران علمی-بین المللی موسسه مطالعات جمعیتی آسیا در دانشگاه شانگهای چین است.

دکتر عباسی شوازی یکی از بنیانگذاران انجمن جمعیت شناسی آسیا است و طی دو دوره در سال های ۲۰۰۹ الی ۲۰۱۲ به عنوان نایب رئیس و رئیس انجمن جمعیت شناسی آسیا برگزیده شد.

وی از سال ۱۹۹۷ میلادی عضو اتحادیه بین المللی مطالعات جمعیتی بوده و در دوره ۲۰۱۰ الی ۲۰۱۴ ریاست کمیته علمی “جمعیت شناسی پناهندگان” این اتحادیه را عهده دار بوده است.

اتحادیه بین المللی مطالعات جمعیت (IUSSP) از سال ۱۹۲۸ به منظور گسترش مطالعات علمی جمعیت شناسی در عرصه المللی تاسیس شد و طی ۹۰ سال گذشته نقش ارزشمندی در شناخت مسائل جمعیتی و تدوین و ارزیابی سیاست ها و برنامه های جمعیتی داشته است.

دبیر خانه IUSSP در شهر پاریس فرانسه مستقر است و در حال حاضر بیش از ۱۶۰۰ متخصص جمعیت شناسی از ۱۲۱ کشور جهان در این اتحادیه عضویت دارند.

در هر دوره انتخاباتی در راستای تقویت علم جمعیت شناسی، اتحادیه، کمیته های تخصصی با حضور صاحبنظران جمعیت شناسی تشکیل می دهد تا در مورد موضوعات نوظهور جمعیتی، کارگاه های آموزشی و سمینارهای تخصصی در کشورها و مناطق مختلف جهان برگزار کنند.

هیئت مدیره اتحادیه بین المللی مطالعات جمعیت افزون بر رئیس، نایب رئیس و دبیر کل، دارای یک شورای نه نفره است و هر چهار سال یک بار کمیته تخصصی انتخابات اتحادیه، جمعیت شناسان برجسته و مشهور بین المللی را شناسائی و تعدادی را برای انتخابات هر دوره نامزد می کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها